اعتراف مرد تهرانی به همسرکشی

واژگونی مرگبار تریلی در سبزوار، دستگیری مرد مامورنما در کرمان، اعتراف مرد تهرانی به همسرکشی، سقوط پراید در کانال آبیاری در شوش، دستگیری سارقان قاتل در زاهدان و دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق در گچساران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: واژگونی یک دستگاه کشنده اسکانیا در جاده سبزوار به "داورزن" دو کشته و دو مصدوم به جا گذاشت.

محمد همتی افزود: در پی این حادثه که در کیلومتر ۲۰ جاده سبزوار به "داورزن" رخ داد، مأموران آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه دو نفر بر اثر شدت جراحت در صحنه تصادف جان باختند و سایر مصدومان نیز پس از رهاسازی تحویل عوامل اورژانس شدند و پنج ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با ۱۱۰ آتش نشان در سبزوار فعال است.

دستگیری مرد مأمور نما در کرمان

مسئول سامانه "مها" استان کرمان از دستگیری سارقی که با معرفی خود به عنوان مأمور قصد زورگیری از صاحب یک واحد تجاری را داشت، خبر داد.

محمدحسین چناریان گفت: مسئول فروش یک واحد محصولات آرایشی در شهر کرمان در مواجهه با فردی که ضمن فیلم برداری از مغازه وی خود را مأمور پلیس معرفی می‌کند، پدال سامانه مها را می‌فشارد.

وی افزود: در این رابطه با سرعت عمل کارکنان مرکز مها استان کرمان بدون فوت وقت عوامل تیم گشت ۱۱۰ شهرستان کرمان در محل حاضر شده و فرد زورگیر را دستگیر و به کلانتری ۱۱ شهرستان کرمان تحویل می‌دهند و به این شکل از انجام زورگیری از سوی این فرد جلوگیری می‌کنند.

مسئول سامانه مها استان کرمان اضافه کرد: سامانه مها مجهز به حسگرهای هوشمندی است که در غیاب صاحب هر واحدی که مجهز به آن باشد هر گونه تحرک برای ورود فرد سارق به آن محیط را به مرکز منعکس می‌کند و بدون فوت وقت، نزدیک‌ترین تیم گشت انتظامی از سوی کاربران سامانه مها به این محل اعزام می‌شود و شهروندان به ویژه اصناف و کسبه می‌توانند برای دریافت و نصب این سامانه به مرکز هشدار الکترونیک واقع در چهارراه ابوحامد شهر کرمان مراجعه کنند.

اعتراف مرد تهرانی به همسرکشی

مرد ۳۴ ساله‌ای به نام امین که زخمی شده بود در بیمارستان ادعا کرد که با همسرش در مسیر جاده چالوس بودند که چهار جوان سوار بر دو موتور جلوی راه آن‌ها را گرفته و با چاقو به جانشان افتادند که در این سناریو همسرش به قتل رسیده و خودش نیز زخمی شده و وسایل شخصی‌اش به سرقت رفته است.

بدین ترتیب تیمی از مأموران پلیس کرج که در محل حمله مردان موتور سوار در جاده چالوس حضور پیدا کرده بودند، تحقیقات فنی را آغاز و مشاهده کردند زن جوان از ناحیه گردن و پهلو و سینه هدف ضربات چاقو قرار گرفته و در دم جان باخته است.

مأموران پلیس کرج در بررسی‌های پلیسی در صحنه جرم با توجه به اینکه ضربات بیشتر به ناحیه راست زن جوان قرار گرفته و ضربات روی گردن امین سطحی بود، احتمال می‌رفت که ضربات از سمت راننده که همان امین شوهر مقتول است به زن وارد شده و مأموران پلیس به ادعاهای امین مشکوک شدند و ماجرای حمله چهار جوان موتورسوار را یک داستان سرایی برای گمراه کردن پلیس دانستند.

امین به عنوان مظنون اصلی این جنایت در حالی که از بیمارستان مرخص شده بود به مأموران گفت: من و همسرم اختلافی نداشتیم و زندگی خوبی داشتیم و با همسرم به سمت جاده چالوس می‌رفتیم که ناگهان چهار جوان جلو ما را گرفتند و به قصد سرقت ما را هدف ضربات چاقو قرار دادند که همسرم در این ماجرا کشته شد.

در حالی که امین تنها مظنون پرونده در بیمارستان بود خانواده زن جوان با حضور در دادسرای کرج اعلام کردند که که دامادشان بارها دخترشان را تهدید کرده و به همین دلیل وی را تهدید به مرگ کرده و چند بار نیز مقتول را کتک زده است.

امین پس از مرخص شدن از بیمارستان وقتی پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفت در همان ابتدا به قتل زنش اعتراف کرد و گفت: هفت سال قبل با همسرم ازدواج کردم و از همان روزهای نخست با هم اختلاف داشتیم و مدتی بود فکر می‌کردم همسرم با کسی در ارتباط است، روز قتل داخل خودرو بودیم از خانه پدر زنم که در کرج است بیرون آمده و در نزدیکی تهران بودیم که داخل خودرو با هم بحث کردیم، یک لحظه عصبانی شدم و با شش ضربه چاقو همسرم را به قتل رساندم و برای صحنه سازی نیز خودم را زخمی کردم تا راز این جنایت فاش نشود.

با توجه به اینکه صحنه قتل در استان تهران رقم خورده است بازپرس دادسرای ناحیه یک کرج با صدور عدم صلاحیت، پرونده را به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع کرد.

بازپرس واحدی از شعبه ۱۱ دادسرای امور جنایی تهران نیز پس از تحقیقات ابتدایی دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گیرد.

سقوط پراید در کانال آبیاری در شوش

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش، اظهار کرد: حادثه سقوط خودروی سواری پراید به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ این سازمان اطلاع داده شد و با دریافت این گزارش یک دستگاه خودروی امداد و نجات از ایستگاه مرکزی به همراه سه آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

مهدی تولایی گفت: با کمک آتش‌نشان‌ها و مردم حاضر در صحنه، راننده خودرو از کانال آب بیرون کشیده شد، اما مرد ۳۵ ساله سرنشین به علت گیر کردن در خودروی پر از آب جان خود را از دست داد و آتش‌نشانان به وسیله تجهیزات مخصوص اقدام به خارج کردن خودرو و جسد راننده از کانال آبیاری کردند...

وی در پایان خاطرنشان کرد: علت این حادثه در دست بررسی کارشناسان مربوطه است.

سارقان قاتل در زاهدان به دام افتادند

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: چند فرد ناشناس راننده ۳۸ ساله یک دستگاه وانت نیسان را در یکی از محلات حومه شهر زاهدان با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رسانند و پس از سرقت خودروی وی متواری می‌شوند.

احمد طاهری افزود: بلافاصله پس از وقوع این جنایت تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری قاتلان آغاز کردند.

وی ادامه داد: سرانجام با تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی عاملان این جنایت که دو جوان ۲۳ و ۱۷ ساله بودند شناسایی شدند، تیم رسیدگی کننده به پرونده با شناسایی مخفیگاه قاتلان با هماهنگی قضائی متهمان را در دو عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۴۰ روز فرار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با بررسی صورت گرفته مشخص شد قاتلان با هدف سرقت خودروی مقتول به بهانه انتقال بار، راننده را به یکی از محلات حومه شهر زاهدان کشانده و پس از ارتکاب به جنایت و سرقت خودرو با مبلغی ناچیز خودرو را به یک مال خر در جنوب استان فروخته‌اند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس برای کشف خودروی مسروقه و دستگیری مال خر، اضافه کرد: هر دو متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق در گچساران

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با اعتراف به ۲۲ فقره سرقت در شهرستان گچساران خبر داد.

کیقباد مصطفایی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان گچساران موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ آن فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت: مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان گچساران با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت زنی‌های هدفمند یک نفر سارق سیم و کابل برق را حین سرقت شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به ۲۲ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان گچساران اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

کد خبر 455339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.