قبول تلویحی شکست توسط ترامپ: دولت بعدی به سمت قرنطینه نرود

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از اعمال سیاست قرنطینه در کشورش گفت: در این دولت قرنطینه نخواهد بود. هر اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد؛ چه کسی می‌داند چه دولتی سرکار خواهد بود. فکر کنم زمان معلوم می‌کند، ولی می‌توانم بگویم این دولت به قرنطینه نمی‌رود و امیدوارم دولت بعدی هم به سمت آن نرود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دونالد ترامپ در اولین نشست خبری پس از انتخابات خود با اشاره به کشف واکسن کرونا توسط شرکت فایرز، اظهار کرد: دستاورد این شرکت در زمینه واکسن کرونا از انتظارات فراتر بوده و سران کشورهای جهان بابت این دستاورد علمی تبریک گفتند.

وی افزود: دولت من هماهنگی توزیع واکسن را انجام خواهد داد و امیدواریم به سرعت با موافقت همراه شود. میلیون‌ها دوز از واکسن کرونا تولید و در تمامی ایالت‌ها به جز نیویورک که فرماندارش گفته که به آن اعتماد ندارد توزیع خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد ۹۹.۸ درصد مبتلایان زیر ۵۰ سال بهبودی کامل می‌یابند و گفت: ما آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها را کاهش می‌دهیم. آمار مبتلایان به دلیل تعداد بالای آزمایش‌هایی است که انجام می‌شود.

ترامپ ادامه داد: واکسن کرونا تا ماه آوریل (فروردین) برای تمامی شهروندان آمریکایی فراهم خواهد بود. آمریکا کمترین میزان مرگ‌ومیر کرونا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دارد.

وی با تشریح دستاوردهای دولتش در دستیابی به واکسن ‎کرونا آن را خارق‌العاده خواند و گفت: اگر دولت دیگری بر سر کار بود این زمان ۵ برابر بیشتر طول می‌کشید.

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب اظهار کرد: ما نمی‌توانیم این واکسن را برای ایالت‌هایی بفرستیم که نمی‌خواهند آن را به دست مردمشان برسانند. من می‌دانم که نیویورکی‌ها آن را می‌خواهند، اما فرماندار باید به ما بگوید که چه زمانی آماده است.

ترامپ با انتقاد بازگشت دوباره تعطیلی‌ها گفت: برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد تعطیلی‌های سراسری برای مقابله با کرونا روزانه ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارند. دولت من کشور را تعطیل نخواهد کرد. امیدوارم، هر اتفاقی که در آینده می‌افتد، کسی چه می‌داند چه دولتی خواهد بود، زمان مشخص خواهد کرد، تعطیلی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در این دولت قرنطینه نخواهد بود. هر اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد؛ چه کسی می‌داند چه دولتی سرکار خواهد بود. فکر کنم زمان معلوم می‌کند، ولی می‌توانم بگویم این دولت به قرنطینه نمی‌رود و امیدوارم دولت بعدی هم به سمت آن نرود.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گفت: زمان به ما خواهد گفت که چه دولتی بر سر کار خواهد آمد و چه اتفاقی در آینده می‌افتد.

رئیس جمهور آمریکا پس از ۳۳ دقیقه کنفرانس خبری درباره اقدامات دولتش در مقابله با ویروس کرونا بدون آنکه به سوال خبرنگاران پاسخ دهدٰ «رز گاردن» کاخ سفید را ترک کرده و به دفتر کارش بازگشت.

کد خبر 455230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.