طلا فروشی مجازی کلاه ۱۰۰ مشهدی را برداشت

زیر آوار ماندن چهار مرد در تهران، گاز گرفتگی زن جوان در حمام، کلاهبرداری از طریق طلا فروشی مجازی، سقوط مرگبار مرد ۴۰ ساله نیشابوری در چاه، تصادف خونین در جاده تبریز و دستگیری سارق حرفه‌ای دوچرخه در اصفهان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آوار ساختمان مسکونی سه طبقه در حال ساخت منجر به مصدوم شدن دو کارگر شد و افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش‌نشانی در این زمینه اظهار کرد: شهروندان پس از شنیدن صدای آوار یک ساختمان مسکونی در حال ساخت واقع در جاده ورامین محله طالب آباد با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸۶، گروه امداد و نجات ۱۷ و ۱۵ را به محل حادثه رهسپار کرد.

محمود حیدری گفت: در این حادثه یک ساختمان سه طبقه در حال ساخت به علت نامعلومی به یکباره سقف طبقه سوم و دوم بر روی طبقه اول آوار شده بود که در پی آن چهار نفر از کارگران ساختمانی که در داخل ساختمان بودند در طبقات گرفتار شده بودند.

وی ادامه داد: قبل از رسیدن نیروهای امدادی هر چهار نفر کارگر از ساختمان خارج شده بودند که دو نفر از کارگران ۲۰ و ۱۹ ساله دچار مصدومیت شده بودند که توسط عوامل اورژانس به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.

افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش‌نشانی افزود: آتش‌نشانان پس از تحویل مصدومان به عوامل اورژانس با رعایت موارد ایمنی و پس از کشیدن نوار ایمنی در محدوده محل حادثه، اقدام به بازدید و بررسی کرده و ساختمان‌های مجاور ضلع غربی و جنوبی ساختمان را با توجه به احتمال آوار مجدد از ساکنان تخلیه کردند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در پایان ضمن ارائه موارد ایمنی به مالک ساختمان و ساکنان ساختمان‌های مجاور، محل حادثه را برای بازدید و بررسی نهایی و ارائه راهکارهای مناسب عمرانی به عوامل شهرداری تحویل دادند.

جان باختن زن جوان مشهدی در حمام

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از کشف پیکر زنی جوان که بر اثر گاز گرفتگی در حمام خانه‌اش جان باخته بود خبر داد.

مهدی رضایی اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر احتمال حادثه برای خانمی جوان در منزل خود، ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله گروه نجات ایستگاه شماره ۲۳ را به محل حادثه در بلوار سرافرازان مشهد اعزام کرد.

وی با بیان اینکه پس از حضور گروه امداد و نجات در محل مشاهده شد، خانم حدوداً ۲۵ ساله به دلیل استنشاق مونوکسید کربن ناشی از گاز گرفتگی در داخل حمام جان خود را از دست داده، افزود: پس از بررسی اولیه کارشناسان معلوم شد که آبگرمکن دیواری این منزل بدون دودکش بوده و یکی از دلایل اصلی فوت این فرد همین نقص فنی در قسمت آبگرمکن بوده است.

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد اضافه کرد: پیکر این زن جوان توسط بانوان آتش نشان از داخل حمام خارج و تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد.

وی با بیان اینکه منواکسید کربن گاز بسیار سمی و کشنده است و رنگ و بوی خاصی ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل این گاز، قاتل خاموش نامیده می‌شود و به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونوکسید کربن منتشر شده امکان خروج ندارد و در محیط ساختمان منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

طلافروشی مجازی کلاه ۱۰۰ مشهدی را برداشت

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که در پوشش فروش طلا در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از کاربران در سراسر کشور کرده بود.

داوود معظمی در خصوص دستگیری این متهم افزود: مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که قصد خرید طلا از سایت‌های فروش طلا در فضای مجازی را داشته و پس از جست‌وجو در این فضا یک آگهی مربوط به سایت فروش طلا توجه او را جلب کرده و با توجه به شرایطی که در آن قید شده بود، با مدیر سایت ارتباط برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه شاکی پس از تماس با فروشنده طلا در این سایت، مبلغ ۶۰ میلیون ریال به شماره حسابی که وی اعلام کرده بود، واریز کرده، ادامه داد: به گفته شاکی بنا بوده پس از واریز وجه، طلاها از طرف مدیر سایت برای وی ارسال شود، اما پس از واریز مبلغ دیگر امکان تماس با مدیر سایت مذکور را از دست داده و وی پاسخ گوی هیچکدام از تماس‌ها نبوده است، کارآگاهان پلیس فتا هویت متهم و مخفیگاهش را شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با توضیح اینکه این فرد یک و نیم میلیارد ریال گردش مالی داشت، افزود: در عملیاتی این فرد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد و به جرم خود مبنی بر ایجاد سایت فروش طلا و کلاهبرداری اقرار کرد، تاکنون در بررسی‌های پلیس مشخص شده متهم از دست کم ۱۰۰ نفر از کاربران فضای مجازی با همین شگرد کلاهبرداری کرده و شناسایی دیگر مال باختگان و کشف دیگر جرایم این فرد در حال انجام است.

سقوط مرگبار مرد ۴۰ ساله نیشابوری در چاه

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: مردی ۴۰ ساله که بامداد امروز به علتی نامعلوم به داخل یک چهار دیواری در ١۵ کیلومتری جاده سبزوار رفته بود به داخل چاهی ۶۰ متری سقوط کرد و جان باخت.

سید مهدی حسینی افزود: با تماس یک شهروند خبر سقوط این فرد به داخل چاه به سامانه ١٢۵ اعلام شد که بلافاصله یک تیم از نجاتگران ایستگاه آتش نشان شهید سعید صدیقی به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: نجاتگران آتش‌نشان پس از بررسی موقعیت حادثه اقدام به گذاشتن دستگاه دمکش جهت تهویه هوای داخل چاه کردند و همزمان با نصب سه پایه نجات و ابزار فنی یکی از نجاتگران به داخل چاه فرود رفت و جسد این مرد را بالا کشیدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور اضافه کرد: مرگ این فرد پس از رسیدن به دهانه چاه توسط تکنسین‌های اورژانس تأیید شد و پیکر وی تحویل نیروهای سازمان آرامستان‌های شهرداری نیشابور شد، دهانه این چاه که در داخل یک اتاقک قرار داشت باز بوده و علت نهایی پس از بررسی‌های کارشناسان نیروی انتظامی و آتش‌نشانی مشخص خواهد شد.

تصادف خونین با ۵ مصدوم در جاده قدم تبریز

سانحه رانندگی در جاده قدیم تبریز به میانه پنج مصدوم برجای گذاشت و رئیس پایگاه امداد جاده‌ای "شیبلی" شهرستان بستان آباد در این زمینه گفت: نیروهای نجاتگر به دنبال وقوع تصادف دو دستگاه پژو با هم در ۴۰ کیلومتری جاده قدیم تبریز به میانه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه پنج نفر مصدوم شده بودند که سه نفر به صورت سرپایی مداوا شده و یک نفر از مصدومان توسط اورژانس و یک نفر توسط نجاتگران پایگاه شیبلی هلال احمر بستان آباد بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی جهت ادامه درمان به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای دوچرخه در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، اظهار کرد: در پی وقوع چند مورد سرقت دوچرخه در اصفهان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

حمیدرضا اکبری با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۱ با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند یک سارق را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند، ادامه داد: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ۳۳ فقره سرقت دوچرخه در شهر اصفهان اعتراف کرد.

وی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده افراد مشکوک در حوالی منزل و خیابان محل سکونت خود موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 455013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.