اجرای طرح سلامت روی ۴۰ سگ بدون صاحب در لاهیجان

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان گفت: شهرداری به منظور رفع نگرانی شهروندان، از ابتدای سال تا کنون طرح سلامت را روی بیش از ۴۰ سگ بدون صاحب در پناهگاه موقت اجرا کرده و پس از شست و شو و تیمار، انگل زدایی، واکسینه، عقیم سازی و پلاک‌کوبی در شهر رهاسازی کرده است.

امین رشیدی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری در اواخر سال ۱۳۹۷ زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع در حاشیه شهر به عنوان محل نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص داد.

وی افزود: این زمین با فنس محصور شده و در ۴۸۰ متر آن پناهگاهی با حدود هفت اتاقک بتنی برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب احداث شده و هفته یک تا دو بار به وسیله واترجت شست و شو می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان عنوان کرد: با مصوبه شورای شهر، با دامپزشک معرف اداره دامپزشکی قرارداد منعقد کردیم تا سگ‌های بدون صاحب را واکسیناسیون، عقیم‌سازی و انگل‌زدایی کنیم.

رشیدی‌نژاد تاکید کرد: عقیم‌سازی در یک بازه زمانی جمعیت سگ‌های بدون صاحب را کاهش می‌دهد. شهروندان با دیدن سگ‌های پلاک‌دار در شهر نگران نباشند، زیرا تمامی پروتکل‌های بهداشتی روی آن‌ها اجرا شده و این حیوانات پس از شست و شو و تیمار، انگل زدایی، واکسینه و عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و رهاسازی می‌شوند.

وی افزود: سگ‌ها طی مراحل خاصی در اتاقی ایزوله توسط دامپزشک عقیم‌سازی می‌شوند و به مدت دو هفته تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند و در صورت تأیید سلامت پلاک‌کوبی می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان عنوان کرد: در حال حاضر ۶۵ قلاده سگ بدون صاحب ماده در پناهگاه نگهداری شده و روزانه مبلغی معادل ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای تامین غذای این حیوانات هزینه می‌شود. شهروندان در زمینه غذارسانی به سگ‌های بدون صاحب به شهرداری بسیار کمک می‌کنند.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: گاهی مشاهده شده، عده‌ای شبانه و به صورت مخفیانه از سایر شهرها سگ‌ها را با خودرو حمل و در شهر لاهیجان رهاسازی می‌کنند. در این زمینه تدابیری اندیشیده شده تا در چهارچوب قانونی با خاطیان برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری لاهیجان نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

کد خبر 454982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.