تقدیر رئیس شورای شهر اصفهان از مقام علمی و اخلاقی استاد جدیدی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: استاد جدیدی ویژگی‌های زیادی داشته و برجسته‌ترین ویژگی وی اخلاق مداری او بود و افراد دیگر را تحت تأثیر قرار می‌داد. این استاد فرهیخته بسیار جدی و مسئولیت شناس و انسان شوخ طبعی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی شامگاه گذشته (چهارشنبه) در برنامه تلویزیونی هشت بهشت شبکه اصفهان با نکوداشت یاد استاد رضا جدیدی در خصوص شخصیت او، اظهار کرد: استاد رضا جدیدی علاوه بر اینکه در زمان حیات هر کجا که قدم می‌گذاشت حضورش مایه خیر و برکت بود و با توجه به رفتار، عملکرد و خلقیاتی که داشت به طور یقین چند روز گذشته که بدرود حیات گفت در سرای دیگر هم به ایشان خیر مقدم گفته شد.

وی اضافه کرد: عمر این استاد پر از خیر و برکت بود، او قبل از انقلاب از تدریس در مدارس ابتدایی کار را شروع کرد و در دبیرستان ادب مشغول به معلمی شد. مسولیت‌هایی را در آموزش و پرورش اصفهان و ناحیه چهار به مدت طولانی داشته و همچنین کار تدریس را بر عهده گرفت و خاطرات خوبی با شاگردان خود در استان اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان ویژگی‌های شخصیتی این استاد فرهیخته، تصریح کرد: استاد جدیدی ویژگی‌های زیادی داشته و برجسته‌ترین ویژگی وی اخلاق مداری او بود و افراد دیگر را تحت تأثیر قرار می‌داد. این استاد فرهیخته بسیار جدی و مسئولیت شناس و انسان شوخ طبعی بود.

وی ادامه داد: استاد جدیدی در هر جلسه‌ای که حضور داشت جلسه نشاط بخش بود و در کوتاه‌ترین زمان با دیگران ارتباط برقرار می‌کرد و از ویژگی‌های شاخص وی این بود که معمولاً افراد مجذوب شخصیت او بودند و در فن سخنوری هم انسان حاذقی بودند.

به گفته نصر اصفهانی، استاد جدیدی توان صحبت کردن داشت و شنونده‌ها هرگز احساس خستگی نکرده و استفاده خوبی از بیان‌های او می‌کردند. مجموعه این شرایط شخصیت برجسته‌ای از استاد جدیدی ساخت و امروز هم شخصیت او زبانزد مردم است و در مراسم تشییع و ختم او افراد بسیاری حضور داشتند و در حقیقت این شخصیت برجسته مجذوب دل‌ها بود و امیدوارم که کارهای خیرخواهانه او باقیات صالحاتی برای وی در سرای دیگر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: استاد جدیدی بسیار مردم دوست و واژه معلمی برازنده وی بود مردم از معلم انتظار همدردی دارند و استاد جدیدی علاوه بر تعلیم و تربیت نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت نبوده و با درد مردم همراه بود.

نصر اصفهانی، اظهار کرد: به نظرم این استاد فرهیخته ساده زیستی را در زندگی داشت. شخصیت این بزرگوار به گونه‌ای بود که باور داشت باید با مردم خوش بود و در عین حال در جامعه‌ای که مردم نگرانی از اقتصاد و معیشت دارند باید خود را به آنها نزدیک‌تر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیار مشتاق بودیم که این مراسم نکوداشت را در زمان حیات استاد جدیدی داشتیم اما این اتفاق نیفتاد و امیدواریم که برای دیگر بزرگان نصف جهان بتوانیم در زمان حیات آنها این مراسم‌ها را برگزار کنیم.

به گزارش ایمنا، در این برنامه از دو کتاب واقف راز و از غدیر تا عاشورا استاد جدیدی با حضور فرزندان او رونمایی شد.

مرحوم جدیدی دبیر سابق ستاد اقامه نماز استان اصفهان بود که هفته گذشته پس از یک دوره بیماری در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 454952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.