رساله‌های دانشگاه آزاد در خدمت حل مشکلات شهری و روستایی قرار می‌گیرند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از همکاری‌هایی که این شورا و دانشگاه آزاد ‌می‌توانند انجام دهند استفاده از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد برای حل مشکلات شهری و روستایی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها علیرضا احمدی در آئین آغاز مرحله اجرایی تفاهم‌نامه همکاری این شورا و دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان شورای عالی استان‌ها، رؤسای شوراهای استان و رؤسای واحدهای استانی دانشگاه آزاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی امروز کشور این است که اتحاد و انسجام بین دستگاه‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: از این رو امضای تفاهمنامه همکاری با سایر نهادها یکی از اقدامات ما در شورای عالی استان‌ها است تا بتوان به این شکل انسجام و اتحاد میان دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرد.

وی افزود: وقتی طرحی به مجلس ارسال می‌شود حداقل شش ماه زمان برای تصویب و یک سال زمان برای ابلاغ آن نیاز است. درحالی که ما می‌توانیم با اشتراک اختیارات دستگاه‌ها بسیاری از کارها را بدون نیاز به فوت وقت و طی کردن مراحل بروکراسی انجام دهیم.

احمدی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها یک سری اختیاراتی دارند که خاص خودشان است و می‌توانند این اختیارات را برای پیشبرد کارها به اشتراک بگذارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: یکی از همکاری‌هایی که دو طرف می‌توانند انجام دهند استفاده از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه آزاد برای حل مشکلات شهری و روستایی است.

احمدی اضافه کرد: همچنین می‌توانیم مشکلات شهری و روستایی را احصا کرده و در اختیار دانشگاه آزاد قرار دهیم تا به عنوان موضوعات رساله و پایان‌نامه در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اصلاح قوانین معماری و شهرسازی می‌تواند توسط رؤسای دانشگاه آزاد به شورای عالی استان‌ها پیشنهاد شود تا برای تصویب آن اقدام کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: قوانین معماری و شهرسازی ما مشکلات بسیاری دارد زیرا اگر مشکلی نبود اکنون ما باید شاهد معماری اسلامی در شهرها بودیم درحالی که معماری شهرها آشفته و به هم ریخته است.

احمدی تصریح کرد: ما در شورای عالی استان‌ها مرکز پژوهش‌ها را راه‌اندازی کردیم که باید طرح‌هایی را برای ارائه به مجلس و یا تصویب در شورای عالی استان‌ها آماده کند. ازاین‌رو همکاری میان مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به تقویت طرح‌ها کمک کند.

وی گفت: یکی از اعضای شورای استان نیز به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها حضور داشته باشند چون اعضای شورای عالی استان‌ها معتمد مردم هستند و می‌توانند بسیاری از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها را حل کنند.

احمدی اضافه کرد: شهرها و روستاهای ما آمادگی این را دارند که زمینه احداث پارک‌های علم و فناوری از سوی دانشگاه اسلامی را فراهم کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تشکیل شوراهای راهبردی در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: شورای راهبردی سرمایه گذاری اقتصادی شهری و روستایی یکی از شوراهای راهبردی شورای عالی استان‌ها است و برای توسعه شهرهای و روستاها فعالیت می‌کند.

احمدی تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از روستاهای ما دارای زمینه‌های توسعه‌ای هستند و می‌توانند در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشند بنابراین پیشنهاد می‌کنم اقتصاددانان فعال در دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه با ارائه طرح‌های اقتصادی ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: ما سامانه‌ای با عنوان سامانه جامع شوراهای شهر و روستا را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم زمینه‌های سرمایه‌گذاری در سراسر کشور را به عنوان اطلس سرمایه‌گذاری در کشور جمع‌آوری کنیم که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم در این حوزه استفاده کنیم.

احمدی با اشاره به برگزاری جلسه آغاز اجرای تفاهمنامه همکاری شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی از استان‌ها نیز خواست تا به صورت شهرستانی این جلسات را در جهت اجرای بهتر تفاهمنامه و افزایش هماهنگی برگزار کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص درخواست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان مبنی بر استفاده از معافیت‌های مالیاتی و عوارض ساخت‌وساز واحدهای آموزشی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تغییر کاربری تجاری به آموزشی تقریباً غیرممکن است اما ما می‌توانیم به صورت موردی پیگیری کنیم تا در صورت امکان مشکلات موجود را برطرف کنیم.

کد خبر 454400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.