اجرای طرح مبین برای معلمان و مدیران در مدارس به صورت مجازی

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: اجرای طرح مبین در مدارس به صورت مجازی است و معلمان واجد شرایط پایه سوم مدارس دخترانه و متوسطه اول پسرانه و مدیران همه مقاطع تحصیلی می‌توانند وارد سامانه دوره ضمن خدمت شده و ثبت‌نام را انجام دهند.

‌حمید امینی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح مبین در مدارس به صورت مجازی، اظهار کرد: مبین طرحی است که برای توانمندسازی مدیران مدارس و معلمان پایه سوم مدارس دخترانه و پایه هشتم متوسطه اول پسران است و وزارتخانه این طرح را برای آشنایی مدیران و معلمان با معارف نماز و شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح امسال با توجه به وضعیت کرونا به دو روش اجرا می‌شود، اضافه کرد: مطابق برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش این طرح به صورت متمرکز است و اکنون محتوای این طرح در رابطه با بحث نماز در سامانه itms بارگذاری شده است.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، گفت: معلمانی که واجد شرایط هستند (معلمان پایه سوم مدارس دخترانه و پایه هشتم متوسطه اول پسرانه و مدیران همه مقاطع) می‌توانند وارد سامانه دوره ضمن خدمت شده و ثبت نام را انجام دهند و سپس با توجه به محتوایی که بارگذاری شده مطالعه را انجام دهند.

امینی درباره زمان و نحوه برگزاری این دوره آموزشی در سامانه موردنظر، تاکید کرد: همچنین زمان آزمون هم برای آنها مشخص شده که چه زمانی وارد سامانه دوره ضمن خدمت شده و آزمون دهند.

وی درباره اینکه امسال با شیوه اپیدمی کرونا این برنامه‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی است، خاطرنشان کرد: برای استان‌ها نیز وزارتخانه این امکان را قرار داده است اگر هر استانی که می‌خواهد برای همکاران خود این دوره را به طور مستقل برگزار کند. در واقع استان‌ها به غیر از وزارتخانه می‌توانند با برنامه‌ریزی استانی این دوره را مستقل برگزار کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: ثبت‌نام معلمان از اول آبان ماه آغاز شده و معلمان دو پایه اعلام شده و مدیران همه مقاطع تحصیلی می‌توانند وارد سامانه شده و با زدن کد پرسنلی ثبت‌نام را انجام دهند و محتوا را مطالعه کرده و زمان آزمون هم مشخص است.

به گفته امینی؛ مطابق پیش‌بینی‌های انجام گرفته امسال مدت آموزش دوره ضمن خدمت طرح مبین برای آشنایی معلمان و مدیران با معارف نماز و شیوه‌های جذب دانش آموزان ۱۶ ساعت بوده و در کانال مدیران، کانال اطلاع رسانی کارشناسان قرآن و نماز ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش و در کانال شبکه شاد برای آموزش معلمان بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ثبت نام ۶۰ هزار معلم و مدیر در این سامانه در کل کشور پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در استان اصفهان اگر معلم و مدیری سال گذشته این دوره را گذرانده باشد برای بار دوم نمی‌تواند در این دوره ثبت‌نام کند و به همین دلیل اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های مربوطه به معلمان و مدیران صورت گرفته است و کسانی که سال‌های گذشته در این طرح ثبت‌نام نکردند می‌توانند وارد سامانه شده و برای گذراندن دوره ثبت‌نام کنند.

امینی با تاکید بر سرفصل‌های این دوره آموزشی، تصریح کرد: سرفصل‌ها درباره معارف نماز، مسائل مربوط به احکام، شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز به فراخور مقطع و مدیران دوره ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم است. همچنین برای معلمان هم در رابطه با بحث احکام نماز، معارف نماز و شیوه‌های جذب دانش آموزان به نماز سرفصل‌های تعیین شده است.

اجرای طرح امین در مدارس با فعالیت ۹۳ روحانی

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص اجرای طرح امین در مدارس، اظهار کرد: امین طرحی است که ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه برنامه‌ریزی کردند و تعدادی از روحانیون و مبلغان جهت ترویج معارف دینی و اسلامی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال با استقرار طرح امین در مدارس روحانیون، کادر مدرسه و خانواده‌ها به عنوان مشاور پاسخگوی سوال‌های دینی و اعتقادی دانش آموزان و اولیا و همکاران فرهنگی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر در استان ۹۳ نفر روحانی در مدارس حضور دارند که از این تعداد ۲۳ نفر خواهر در مدارس دخترانه و ۶۰ نفر برادران روحانی هستند که در مدارس پسرانه حضور خواهند داشت.

امینی درباره فعالیت این روحانیون در مدارس، تصریح کرد: فعالیت این روحانیون به این صورت است که بیشتر به عنوان مشاور مذهبی در زمینه سوال‌های دینی و اعتقادی دانش‌آموزان فعال هستند با توجه به اینکه امسال با شرایط کرونا وضعیت نماز جماعت در مدارس برگزار نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین این روحانیون در حال حاضر بحث تبلیغ مسائل دینی و تربیت دینی را به صورت مجازی در شبکه شاد در کنار مربیان و معاونین مدارس بر عهده دارند.

کد خبر 454113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.