خوشچهره: ترامپ سناریو پیچیده‌ای را مقابل دولت بایدن قرار می‌دهد

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: به نظر می‌رسد دونالد ترامپ در این مدت پایانی حضورش در کاخ سفید سعی دارد با اقدامات غیر قابل تصور در خاورمیانه، سناریو پیچیده‌ای را مقابل دولت جو بایدن قرار دهد.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: دونالد ترامپ به این سادگی نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد و پرونده انتخابات را به دیوان عالی آمریکا ارجاع خواهد داد، اما خودش بهتر می‌داند که با اختلاف زیادی از بایدن شکست خورده است.

وی افزود: رفتارها و اظهارات ترامپ در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود نشان می‌داد شکست در انتخابات ریاست جمهوری را باور کرده است، اما پذیرش شکست برایش سخت است و به خوبی می‌داند که در ایالت متحده، قانون بیشترین قدرت را دارد؛ بنابراین نمی‌تواند با اعمال نفوذ به دیوان عالی نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

این کارشناس روابط بین‌الملل گفت: به نظر می‌رسد دونالد ترامپ در این مدت پایانی حضورش در کاخ سفید سعی دارد با اقدامات غیر قابل تصور در خاورمیانه، سناریو پیچیده‌ای را مقابل دولت جو بایدن قرار دهد.

خوشچهره ادامه داد: کشورهای امارات، بحرین، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نگران هستند؛ زیرا این کشورها بر مبنای دکترین دونالد ترامپ سرمایه گذاری ویژه‌ای را انجام داده بودند و بدون شک با پیروزی بایدن سیاست‌های ریاض، تلاویو و ابوظبی در مقابل ایالت متحده تغیر خواهد کرد.

کد خبر 454044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.