نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و مس رفسنجان

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب استقلال و مس رفسنجان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در نخستین گام خود در لیگ برتر ساعتی پیش در ورزشگاه آزادی به مصاف نارنجی‌پوشان مس رفسنجان رفت که شاگردان با گلزنی وریا غفوری و ارسلان مطهری توانستند نخستین سه امتیاز لیگ را به مجموع امتیازاتشان اضافه کنند. قضاوت این دیدار را رضا عادل بر عهده داشت که در دو صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال، دستور به ادامه بازی داد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین سعید مظفری‌زاده بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن رضاوند روی کرنر ارسالی

در دقیقه ۱۴ بازی، هنگام ارسال کرنر توسط بازیکنان استقلال از سمت چپ، آرش رضاوند در محوطه مس توسط بازیکن حریف سرنگون شد اما عادل اعتقادی به پنالتی نداشت و ادامه بازی را نشان داد.

سلیمانی: در نیمه اول درون محوطه جریمه خطایی روی آرش رضاوند رخ داد که به خاطر حجم بازیکنان درون محوطه از دید داور دور ماند ولی مدافع مس کاملاً کمر آرش رضاوند را با دست گرفت و تا زمانی که رضاوند سقوط نکرده، دست مدافع مس رها نمی‌شود. بنابراین اگر داور اعلام پنالتی می‌کرد، تصمیمش صحیح بود.

رودنیل: دقیقه ۱۴ در یک ضربه کرنر پنالتی به نفع استقلال و خطا در محوطه جریمه روی شماره ۸۸ این تیم را اعلام نکرد. خطا در این صحنه خیلی مشخص و واضح بود.

مظفری‌زاده: در دقیقه ۱۳ آرش رضاوند در هنگام زدن ضربه کرنر استقلال، ابتدا دست مدافع مقابل خود را کشید و در ادامه این مدافع مس بود که او را کشید و تعادل او را برهم زد که داور در این صحنه می‌توانست خطای اول که از رضاوند سر زده بود، اعلام کند

شبیه سازی مطهری در دقایق پایانی

در هشتادمین دقیقه این دیدار، ارسال مطهری در کورس با بازیکن مس درون هجده قدم این تیم به زمین افتاد ولی داور تشخیص داد که او قصد فریبش را داشته و مهاجم استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

سلیمانی: در نیمه دوم داور اخطاری را به مطهری داد که صحیح نبود. درست است که مطهری سرنگون شد و چون شانه به شانه با مدافع مس در جدال بود و این اتفاق‌ها در جدال‌ها طبیعی است پنالتی نیز نبود، اما شبیه سازی اتفاق نیافتاد که داور بخواهد کارت نشان دهد.

رودنیل: دقیقه ۷۹ خطا روی مطهری را به درستی شبیه سازی تشخیص و اخطار داد.

مظفری‌زاده: در دقیقه ۷۸ مدافع مس علی‌رغم تماس دست با ارسلان مطهری، نیرویی که بخواهد تعادل او را برهم بزند، وارد نکرد و تصمیم داور برای اعلام خطای مطهری برای شبیه سازی سخت‌گیرانه ولی مطابق با قانون بود.‌

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: رضا عادل قضاوت خوبی در این دیدار داشت اما دو اشتباه تقریباً تأثیر گذار انجام داد که البته چون نمی‌توانست برنده و بازنده را تغییر دهد، نمی‌توان به آن کاملاً تأثیر گذار گفت. اخطارهایی که داور داد به جز کارت زرد مطهری، کاملاً درست و به جا بود.

رودنیل: دوندگی رضا عادل خوب بود اما فاصله‌اش با توپ خیلی زیاد بود. دقیقه ۵۷ کرنر به نفع استقلال را ضربه دروازه اعلام کرد. دقیقه ۸۸ آفساید قایدی درست بود. خطاها و کارت زردهایی که نشان داد کاملاً صحیح بودند اما همان طور که قبلاً گفتم، هنوز تیم‌های داوری جا نیافتاده‌اند و اگر نگاه کنید از روز گذشته تا به امروز دو پنالتی به اشتباه اعلام و دو پنالتی نیز به نفع تراکتور و استقلال گرفته نشد.‌

مظفری‌زاده: در دقیقه ۴۰ داور به درستی تکل بی‌ملاحظه فرشید باقری را با کارت زرد جریمه کرد. در دقیقه ۶۰ داور در اعلام خطای مس رفسنجان اشتباه کرد که موجب اعتراض این بازیکن شد و در نهایت یک کارت زرد را برای او به همراه داشت. در دقیقه ۶۵ رضا عادل به درستی محمد آقاجان‌پور را که با دست خود به بازیکن استقلال ضربه زده بود، با کارت زرد جریمه کرد و اعتراض این بازیکن هم بی‌مورد بود. کته‌ای که در پایان هر دو نیمه اول و دوم شاهد بودیم، وقت‌های اضافه اعلام شده توسط داور به طور کامل اعلام نشد و داور زودتر از موعد مقرر سوت زد که در دیدار دیروز پرسپولیس هم همین اتفاق افتاد. داوران باید توجه داشته باشند زمان اضافه‌ای که اعلام می‌کنند، حداقل زمانی هست که اعلام می‌شود و حتماً باید به صورت کامل به اجرا در بیاید.

کد خبر 454009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.