احترام مدیران سابق شهرداری باید حفظ شود/ به کار اتوکشیده و فانتزی نیاز نداریم

شهردار رشت گفت: راه نجات از مشکلات و وضعیت فعلی روحیه و کار جهادی است و شهرداری به کار اتوکشیده و فانتزی نیاز ندارد بلکه باید مدیران حضور میدانی و عملیاتی داشته باشند.

سیدمحمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهردار و شهرداری‌ها گرچه یک مفهوم نسبتاً مشترک در تمامی کشورها هستند اما بسته به نظام‌های تصمیم‌گیری سیاسی، وظایف و اختیارات متفاوتی دارند، اظهار کرد: شهردار در کلانشهرها و به ویژه شهر رشت به‌عنوان مرکز استان با موضوعات و مسائلی روبه‌روست که در سایر شهرها، اغلب موضوعیت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری باید برای آبادانی شهر تلاش کند، افزود: امروزه محور توسعه براساس نسخه محلی شکل می‌گیرد و یک سیستم برای مدیریت جنبه‌های مختلف عملکردی خود باید از یک سیستم مدیریت واحد بهره مند شود که مدیران آن از پشت میزنشینی خارج شده و با حضور میدانی و عملیاتی به دنبال کسب درآمد و خدمت بروند.

شهردار رشت از زحمات سرپرست شهرداری و شهرداران گذشته رشت قدردانی و تصریح کرد: همه شهرداران برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کردند.

وی تکریم ارباب رجوع را از مطالبات جدی خود عنوان کرد و گفت: باید با رفتار مناسبت با مردم برخورد کنیم. نباید به مدیران اسبق شهرداری بی‌حرمتی و بی‌احترامی شود و مسئولیت یک امانت است و باید احترام یکدیگر حفظ شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: همه با یکدیگر برادر هستیم و نباید از لغزش دیگری خوشحال شویم بلکه باید دست یکدیگر را بگیریم زیرا راه نجات از مشکلات و وضعیت فعلی روحیه و کار جهادی است و شهرداری به کار اتوکشیده و فانتزی نیاز ندارد بلکه باید مدیران حضور میدانی و عملیاتی داشته باشند.

وی با اشاره ضرورت تدوین استراتژی مشخص و نقشه راه مناسب اظهار کرد: باید تمام اقدامات با برنامه ریزی مدون و مشخص و نظام پیگیری مناسب دنبال شده و نباید در خدمت به مردم رشت تبعیض قائل شویم بلکه باید روند پیگیری امورات مردم تسریع شود.

مدیریت منفعلانه، بدترین نوع مدیریت است

احمدی تصریح کرد: بدترین نوع مدیریت، مدیریت منفعلانه است و دوام نخواهد داشت. مدیران باید احساس مسئولیت کرده و نسبت به عملکرد زیر مجموعه خود نظارت و آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلسات مدیران شهرداری نباید در ساعات اداری برگزار شود گفت: جلسات مدیران شهرداری عصرها و با هماهنگی حوزه دفتر شهردار برگزار شود.

شهردار رشت به ضرورت نظم و انضباط مالی و اداری در مجموعه شهرداری تاکید کرد و افزود: باید منابع شهرداری به درستی مصرف شود و از اتلاف و هدر رفت منابع پرهیز شود.

احمدی به ضرورت نظام پیگیری در شهرداری اشاره کرد و گفت: به شدت مطالبه‌گر هستم و همگی باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی به ضرورت ارتباط و تعامل مناسب مدیران شهرداری با اعضای شورای اسلامی رشت تاکید کرد و افزود: اعضای شورا منتخبان مردم به عنوان ولی نعمت ما هستند و مردم ۱۱ عضو را انتخاب کرده‌اند تا بر عملکرد ما اعضای مجموعه شهرداری نظارت کنند و باید در سایه تعامل و همدلی کارها را انجام دهیم.

شهردار رشت با تاکید بر رعایت ساختار و سلسله مراتب اداری اظهار کرد: باید مدیران زیرمجموعه مناطق و سازمان‌ها با معاونت حوزه مربوطه در مرکز هماهنگ باشند.

شهردار رشت هوشمندسازی و ممیزی املاک را از مطالبات جدی خود در شهرداری عنوان کرد و گفت: باید به بدنه کارشناسان در شهرداری اهمیت دهیم و تلاش می‌کنم چرخش نخبگان در بدنه شهرداری رخ دهد.

هیچ توصیه‌ای برای آسفالت معابر قابل قبول نیست

وی با تاکید بر اینکه هیچ توصیه‌ای برای آسفالت معابر قابل قبول نیست، اضافه کرد: آسفالت نباید سفارشی انجام شود و نباید در اجرای آسفالت تبعیض قائل شویم بلکه مناطق و سازمان عمران شهرداری با برنامه ریزی روکش آسفالت را انجام دهند و به همه نگاه یکسان کنند.

احمدی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حفار موظفند برنامه ده‌ساله خود را به شهرداری ارائه کنند مطرح کرد: در صورت ارائه نکردن برنامه ده‌ساله شهرداری مجوز حفاری را صادر نخواهد کرد.

کد خبر 453787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.