هشدار در خصوص وضعیت درختان اردوگاه باهنر

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری نسبت به برپایی سایت برف روبی در محوطه اردوگاه منظریه هشدار داد و گفت: سال گذشته انتشار غبار نمک باعث لطمه به ۴۰ اصله درخت در این اردوگاه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با تبریک سالروز میلاد رسول اکرم (ص) در تذکری درباره برپایی سایت برف‌روبی و انباشت نمک در محوطه اردوگاه منظریه تهران اظهار کرد: حفظ اردوگاه منظریه برای شهر تهران بسیار مهم است و از محدود پهنه‌های پیوسته سبز در شمال شهر تهران است.

وی با بیان اینکه صیانت و حفاظت از فضای سبز اردوگاه شهید باهنر جزء اولویت‌های شهر است، افزود: مدیریت شهرداری باید حساسیت و اهتمام لازم را در این باره داشته باشد. در چند روز گذشته، شهرداری ناحیه چهار منطقه یک اقدام به برپایی سایت برف‌روبی در قسمت غربی اردوگاه منظریه کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در سال ۹۷ نیز احداث سایت برف‌روبی و انتشار غبار نمک منجر به صدمه جدی به ۴۰ اصله درخت اطراف آن شد ولی همچنان شاهد تکرار این اقدام هستیم.

حسینی میلانی با تاکید بر ضرورت حفاظت از فضای سبز تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفاظت از فضای سبز به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت نسبت به رفع خطر از درختان مجاور اردوگاه اقدام کرده و سازمان بوستان‌ها نیز تکلیف بر زمین مانده تهیه شناسنامه برای این اردوگاه را به سرانجام برساند و گزارشی از اقدامات شده را به شورای شهر ارسال کند.

همچنین محمود میرلوحی، عضو دیگر شورای شهر تهران در این جلسه گفت: با وجود اینکه هفت سال از اتمام پروژه صدر می‌گذرد اما گزارش مالی قراردادهای آن با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز به شورای شهر ارائه نشده است.

وی خطاب به حناچی شهردار تهران افزود: هنگام ارائه متمم بودجه ۹۸ مقرر شد گزارش مالی قراردادها، نحوه تأمین منابع و میزان انطباق هزینه‌ها با مصوبات بودجه سنواتی و نیز مجوزها و گزارش فنی و دلایل ترجیح اجرای پل نسبت به مترو را ارائه کنید.

کد خبر 452954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.