کلاهبرداری پسر جوان با ترفند ازدواج موقت در همدان

خودکشی جوان ۳۴ ساله اهوازی، بازداشت جاعل سند زمین میلیاردی در رباط کریم، دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی در قم، مرگ بر اثر گازگرفتگی در شیراز، تصادف زنجیره‌ای با چهار مجروح در شیراز و کلاهبرداری پسر جوان با ترفند ازدواج موقت در همدان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئول سازمان آتش‌نشانی اهواز گفت: طی تماسی با آتش‌نشانی اهواز، اقدام به خودکشی جوان ۳۴ ساله اهوازی واقع در پل هاشمی گزارش شد که عوامل آتش‌نشانی با حضور بموقع از خودکشی کردن این جوان جلوگیری کردند.

ابراهیم قنبری افزود: پس از منصرف کردن از خودکشی، وی تحویل عوامل نیروی انتظامی داده شد.

بازداشت جاعل سند زمین میلیاردی در رباط کریم

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک رباط کریم در این زمینه گفت: جاعل سند میلیاردی در این شهرستان دستگیر شد.

احمد رحیمی از دستگیری فردی که زمینی را در " حصارمهتر" رباط کریم به ارزش چند میلیارد ریال بدون اطلاع مالک آن، با جعل اسناد و مدارک به نام خود انتقال داده بود خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این جاعل در اداره ثبت رباط کریم با همکاری پلیس آگاهی دستگیر شد و در بررسی گسترده در این زمینه مشخص شد که متهم در یک مورد با سندسازی و جعل اسناد ثبتی، زمینی را به ارزش چند میلیارد ریال به نام خود انتقال داده بود که با هوشیاری کارکنان اداره ثبت، فرد تحویل پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم شد.

دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان ۲۸۸ قطعه کارت بانکی خبر داد.

سید محمود میرفیضی با اشاره به دستگیری دو متهم، اظهار کرد: این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر قم و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت‌های بانکی آن‌ها را کپی کرده و با شیوه‌های خاصی اطلاعات کارت‌ها را روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آن‌ها ساکن قم و سابقه‌دار است و همدست وی اهل یکی از استان‌های غرب کشور است، افزود: این افراد پس از کپی کردن ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند مغازه را تخلیه کرده و با خریدهای مختلف از جمله خرید از طلا فروشی‌ها متواری شوند.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق مأموران پلیس فتای قم قبل از تکمیل فرآیند جرم و خالی کردن حساب‌های بانکی مردم، دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه کسبه باید دستگاه کارتخوان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

مرگ بر اثر گازگرفتگی در شیراز

معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن موجب مرگ مردی ۴۴ ساله در شیراز شد.

کاووس محمدی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه گاز گرفتگی منجر به فوت در یک منزل مسکونی در خیابان "ابیوردی" شهرستان شیراز بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند فردی ۴۴ ساله در منزل مسکونی در حال استراحت بوده است که بنا بر نظر کارشناسان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن ناشی از نشتی گاز آبگرمکن فوت کرده است.

محمدی با بیان اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، اضافه کرد: شهروندان باید موارد هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی را جدی بگیرند تا شاهد بروز چنین حوادث ناگواری نباشیم.

تصادف زنجیره‌ای با ۴ مجروح در شیراز

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد هفت دستگاه خودرو با یکدیگر در کمربندی شیراز چهار نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

عبدالهاشم دهقانی اظهار کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف در کمربندی شیراز بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند هفت دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر برخورد کرده‌اند، کارشناسان بیان علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی کردند.

کلاهبرداری پسر جوان با ترفند ازدواج موقت در همدان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: پسر ۲۲ ساله در یک سایت همسریابی با معرفی خود به عنوان زن از یک مرد که دنبال ازدواج موقت بود ۲۴ میلیون تومان کلاهبرداری کرد.

فیروز سرخوش‌نهاد اظهار کرد: پس از مراجعه مردی به پلیس فتا و گزارش یک مورد کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای همدان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شاکی که دنبال ازدواج موقت بود با مراجعه به یک سایت همسریابی با فردی که خود را زن معرفی کرده بود آشنا شده بود و این فرد با استفاده از این موقعیت به بهانه رفع برخی گرفتاری‌ها از جمله مشکل مسکن و امثالهم در چند مرحله وجوهی از شاکی دریافت می‌کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: متهم برای جلب نظر شاکی درباره ازدواج موقت از وی درخواست کپی شناسنامه کرده تا برای جاری کردن صیغه موقت هماهنگی‌های لازم را بکند، متهم همچنین برای جلب نظر شاکی و راضی کردن او برای واریز پول اقدام به ارسال تصاویر نیمه عریان دانلود شده از فضای مجازی برای وی به نام خود کرده بود.

وی اضافه کرد: پس از اقدام‌های فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که پسر ۲۲ ساله و ساکن استان همجوار بود شناسایی شد و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد و افرادی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند به راحتی توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر می‌شوند و نمی‌توانند از چنگال قانون رهایی یابند.

سرخوش نهاد با اشاره به اینکه جوانان باید برای انتخاب همسر آینده به جای فضای مجازی و سایت‌های همسریابی در فضای حقیقی دنبال انتخاب شریک زندگی باشند، افزود: در سایت‌های همسریابی هویت افرادی که با شما در حال چت کردن هستند مشخص نیست و نباید به عکس‌های ارسالی اطمینان کرد چرا که به راحتی می‌توان از عکس‌های بارگذاری شده در گوگل استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در یک ماه اخیر هشت پرونده منجر به دستگیری متهم شده که از این تعداد تنها در یک پرونده متهم زن بوده و مابقی افرادی بودند که در پوشش زن و دختر با استفاده از مزیت پنهان بودن هویت در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از آقایان در سایت‌های همسریابی کردند.

کد خبر 452893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.