چرایی خودسوزی جوان رودباری

فرماندار رودبار به تشریح حادثه خودسوزی جوان رودباری پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه جوان ۳۲ ساله اهل روستای گنجه از توابع شهرستان رودبار روز پنجشنبه، هشتم آبان ماه امسال با حضور در مقابل شرکت معدنی «شباب» اقدام به خودسوزی کرد.

به گزارش ایمنا، هوشنگ عباسقلی زاده، اظهار کرد: به محض شنیدن خبر این حادثه، فرد مذکور با حضور عوامل امدادی و درمانی ابتدا به بیمارستان رستم آباد منتقل، اما به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان ولایت رشت اعزام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیران بیمارستان محل بستری این جوان پیگیر لحظه به لحظه وضعیت جسمی وی هستیم.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام مدیران شرکت مذکور، وی در بازه زمانی حدود شش ماهه از تیرماه ۹۸ به صورت روزمزد و غیر مستمر در قسمت دیوارچینی شرکت «شباب» مشغول به کار بوده است، گفت: این شرکت بعد از اتمام کار دیوارچینی و بنا به گفته آنان به دلیل اختلافاتی که بین آنها با آقای (حمیدرضا - ب) در کارگاه به وجود می‌آید، این همکاری ادامه پیدا نمی‌کند.

فرماندار شهرستان رودبار، با ابراز تأسف عمیق از حادثه تلخ به وجود آمده، عنوان کرد: اکنون شاید امکان بازگشت زمان به گذشته و پیشگیری از بروز حادثه وجود ندارد و شاید در صورت طرح اختلاف موجود بر سر ذیحق بودن مطالبات کارگری و برگشت به کار با پیگیری از طریق مراجع قانونی پیش بینی شده، همچون مراجع حل اختلاف اداره کار این امکان وجود داشت، اما شکایتی به اداره کار شهرستان ارائه نکرده بودند.

وی افزود: برخورداری از شغل مناسب را حق هر جوان و فرد جویای کار می‌دانیم و پاسخگویی درست ادارات و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به متقاضیان همواره مورد تاکید ما بوده است.

عباسقلی زاده، با اشاره به امکان جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی با راهنمایی درست و قانونی به افرادی که احساس می‌کنند حقی از آنان تضییع شده، گفت: طبق برخی اخبار و بررسی‌ها این فرد مشکلاتی به لحاظ وضعیت نامناسب معیشتی داشته است.

فرماندار رودبار ادامه داد: امیدواریم قبل از بروز هر گونه حادثه‌ای، مسائل و مشکلات به ویژه در حوزه اشتغال و جذب نیروی کار از سوی همه مدیران ادارات و دستگاه‌های متولی ریشه‌یابی شده تا با ارائه راهکار صحیح در حد توان و مقدورات بتوانیم قدم مؤثری برداریم.

وی در پایان با ابراز همدردی با خانواده این جوان، به ایسنا گفت: در این شرایط، تأمین هزینه‌های درمانی و مراقبتی این جوان را حداقل وظیفه خود می‌دانیم.

کد خبر 452827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.