دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان ۲۸۸ قطعه کارت بانکی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی، اظهار کرد: فضای سایبر به جهت فرصت‌هایی که ایجاد کرده است همواره مورد توجه مجرمان و کلاهبرداران بوده و با شیوه‌های مختلف دارایی‌های مردم را به یغما می‌برند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری دو متهم توسط پلیس فتا، اظهار کرد: این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان‌های پر تردد شهر قم و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت‌های بانکی آنها را کپی و با شیوه‌های خاصی اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه متهمان حدوداً ۲۵ و ۳۰ ساله هستند و یکی از آنها ساکن قم و سابقه‌دار و همدست وی اهل یکی از استان‌های غرب کشور است، افزود: این افراد پس از کپی کردن ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند صبح روز دستگیری مغازه را تخلیه و با خریدهای مختلف از جمله، خرید از طلافروشی‌ها، متواری شوند.

وی گفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق مأموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرآیند جرم و خالی کردن حساب‌های بانکی مردم، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد: کسبه باید دستگاه کارتخوان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

سردار میرفیضی به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصاً وارد کنند.

کد خبر 452704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.