بروجرد ۱۳ سکونتگاه غیررسمی دارد

شهردار بروجرد گفت: ۱۳ محله و سکونتگاه غیر رسمی در این شهر وجود دارد که پنج منطقه آن در سال گذشته هدف طرح بازآفرینی شهری قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری با بیان اینکه شهر بروجرد به صورت بی رویه در حال گسترش است، اظهار کرد: توسعه و احیا بافت قدیمی گامی مهم در راستای پیشرفت شهر است و موجب کاهش هزینه‌های خدمات و رفاه شهرنشینی می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌شود به جای توسعه شهر بروجرد و ایجاد شهرک‌های جدید بافت قدیمی این شهر احیا و توسعه پیدا کند.

شهردار بروجرد اضافه کرد: با توسعه بی رویه بروجرد بسیاری از زمین‌های حاصلخیز و باغات این شهر تغییر کاربری پیدا کرده و به اراضی مسکونی تبدیل شده که خسارات‌های جبران ناپذیری را وارد ساخته است.

جافری اضافه کرد: سالهای قبل با اجرای پروژه تجاری هشت بهشت در بروجرد، بهترین درختان تنومند و شناسنامه دار و با هویت بروجرد تبدیل به ساختمانی خشن و نیمه آماده شده که بعد از سال‌ها وضعیت آن معلوم است.

وی اینگونه اقدامات را آفت شهرنشینی و توسعه پایدار دانست و ادامه داد: با گسستگی کاربری و توسعه محلات رفاه عمومی کاهش و هزینه‌های شهرنشینی افزایش یافته که اگر بتوان در بافت‌های قدیمی توسعه عمودی شهرنشینی را انجام دهیم مردم نیز در رفاه بیشتر خواهند داشت.

شهردار بروجرد با بیان اینکه بروجرد بیش از ۹۰ سال سابقه شهرداری دارد، یادآور شد: بروجرد شهری تک هسته‌ای است و مردم برای خرید مایحتاج باید به مرکز شهر بروند و این در شأن مردم و شهری با سابقه بالای شهرنشینی نیست.

جافری گفت: برای جلوگیری از تک هسته‌ای بودن بروجرد باید مجوز بانک‌ها، مطب پزشکان و سایر مشاغل خدماتی در نقاط مختلف شهر صادر شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 452672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.