کرونا سکته مغزی را افزایش می‌دهد

رئیس انجمن سکته مغزی ایران، گفت: کرونا علاوه بر اینکه باعث درگیری‌های ریوی در مبتلایان می‌شود، با ایجاد لخته خون، سکته مغزی را نیز افزایش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، مسعود مهرپور، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی سکته مغزی، اظهار کرد: کرونا با مکانیزم‌های مختلف می‌تواند میزان لخته‌سازی در عروق را افزایش داده و منجر به سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.

وی افزود: همچنین این بیماری آسیب‌های جدی‌تری را در رابطه با سکته مغزی ایجاد می‌کند و اگر بیمار دچار عوارض شدید کرونا شد، باید از داروهای ضد لخته به عنوان پیشگیری استفاده کند.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با تاکید بر اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ ومیر بعد از سکته قلبی و از عوامل ناتوان کننده است، تصریح کرد: از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به سکته مغزی می‌شود و این بیماری در هر زمان، سن و موقعیتی می‌تواند اتفاق بیفتد و شناخت از علائم آن و تشخیص به موقع از عوارض جبران ناپذیری این بیماری می‌کاهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات درمانی به موقع برای فردی که دچار سکته مغزی می‌شود، بسیار حیاتی است، متأسفانه ترس این بیماران از مراجعه به مراکز درمانی به دلیل شیوع کرونا باعث به تأخیر افتادن درمان و مرگ ومیر می‌شود.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران، خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر میزان مراجعه بیماران سکته مغزی به بیمارستان‌ها ۵۰ درصد کمتر شده و از این جهت نگران هستیم، از بیماران و همراهان آنها می‌خواهیم با بروز و مشاهده علائم سکته مغزی به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند تا دچار عوارض شدید آن نشوند.

مهر پور به ایرنا، گفت: فلج ناگهانی یک طرف دست و صورت از علائم مهم سکته مغزی است و باید سریع به اورژانس اطلاع داده شود، بعد از تشخیص به موقع و اقدامات درمانی اولیه، توانبخشی نیز از موضوعات مهمی است که عوارض سکته مغزی را کمتر کرده و بیمار بهبود می‌یابد.

کد خبر 452437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.