شکوفایی استعدادها و ایجاد نشاط در دانش‌آموزان با برگزاری جشنواره‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در آیین افتتاح جشنواره «دختران امروز، خانواده، گذر از کرونا»، گفت: برگزاری جشنواره‌ها به شکوفایی استعداد ها و ایجاد نشاط در دانش آموزان منجر می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه ابتکار در آئین افتتاح جشنواره «دختران امروز_ خانواده_ گذر از کرونا» مهم‌ترین مؤلفه این جشنواره را تقویت مهارت‌های زندگی دانست و اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارت آموزش‌وپرورش دارد و ابعاد متفاوتی مانند پیشبرد مهارت‌های زندگی، تقویت مهارت‌های مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان را دنبال می‌کند و جشنواره دختران امروز تنها یکی از ابعاد این تفاهم‌نامه‌ها به‌حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه این معاونت سعی داشته است در این جشنواره بر روی مهارت‌های زندگی تأکید داشته باشد، اضافه کرد: در شرایط کرونا فرصتی برای استفاده بیشتر از بستر اینترنت و برقراری ارتباط در سطح وسیع ایجاد شده است و با توجه به اینکه یکی از مفاهیم پراهمیت، پرورش دانش‌آموزان است بنابراین باید از زوایای متفاوتی بر روی پرورش‌کار کرد لذا از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی تفکر دانش‌آموز به سمت موضوعات جدید جذب می‌شود و درنهایت منجر به شکوفایی استعدادها و ایجاد نشاط در دانش‌آموزان خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه آموزش فرایندی یک‌طرفه نیست بلکه باید به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های مخاطب در آموزش توجه ویژه داشته باشیم، گفت: اگر نتوانیم به دختران امروز بها دهیم تا احساسات درونی خود را شکوفا کنند نه‌تنها استعدادهایشان را محدود کرده‌ایم بلکه باعث سرخوردگی دختران می‌شویم.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را فرصتی برای طرح مطالبات دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان دختر دانست و افزود: در شرایط کرونا این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چراکه علاوه بر جنگ اقتصادی و جنگ با کرونا شاهد جنگ روانی نیز هستیم بنابراین باید به خواسته‌ها، مطالبات و نیازهای نسل جدید توجه ویژه‌ای داشت.

ابتکار خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت خوبی است تا در مباحث مهارت زندگی، گفت‌وگوی بین نسلی و گفت‌وگوی ملی خانواده نیز مؤثر باشد؛ امیدواریم این جشنواره به‌صورت فراگیر ادامه پیدا کند.

کد خبر 452218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.