ایجاد پارک‌های موضوعی در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از ایجاد باغ‌های موضوعی با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در این پهنه سبز طبیعی و بزرگ شهر خبر داد و گفت: بر اساس تملک‌های جدید که تا ۸۶ هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته است، احداث باغات مختلف برنامه‌ریزی شده است.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناژوان باغ‌های بِه، خرمالو و انار در حال احیاست، همچنین زمین دیگری به وسعت ۱۲ هزار مترمربع به کاشت انواع درختان هسته‌دار کمیاب اصفهان اختصاص یافته است.

وی از ایجاد باغ گیاهان دارویی در ناژوان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ۱۰ هزار مترمربع زمین در ناژوان پیش بینی شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به انجام فعالیت‌های ویژه فصل پاییز در این منطقه، تصریح کرد: واکاری و هرس درختان همچنین ساماندهی مادی‌ها در حال انجام است تا این پهنه بزرگ به عنوان ریه شهر محافظت شود.

وی ادامه داد: برای اصلاح فضای سبز پارک‌های زاینده‌رود و میرزا کوچک‌خان نیز اقدامات خوبی شده است.

هاشمیان تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا همچنان تمام مراکز تفریحی و گردشگری ناژوان شامل آکواریوم ناژوان، باغ پرندگان، موزه صدف‌ها، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، تله سیژ تعطیل است و محدودیت‌های تردد پابرجاست.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تمامی ورودی مراکز گردشگری ناژوان، مجموعه‌های تفریحی، سرویس‌های بهداشتی و ساختمان اداری مدیریت طرح ساماندهی ناژوان به صورت مستمر ضدعفونی شده است.

کد خبر 452164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.