کدام کشورهای اروپایی زیر آستانه هشدار کرونا قرار دارند؟ 

بر اساس آخرین گزارشات، تنها چهار کشور اروپایی آلمان، فنلاند، قبرس و نروژ زیر آستانه هشدار شیوع ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (ECDC) اعلام کرده است که آستانه هشدار شیوع ویروس کرونا، ابتلای ۲۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در میانگین زمانی هفت روز است. از میان هر ۱۰۰ هزار نفر در کشورهای آلمان، فنلاند، قبرس و نروژ به ترتیب ۱۸.۴، ۱۵.۵، ۱۴.۶ و ۱۳.۹ به بیماری کرونا مبتلا هستند؛ بنابراین این چهار کشور همچنان زیر آستانه هشدار قرار دارند در حالی که کشورهای جمهوری چک با ۱۶۷.۶ مورد ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر، هلند با ۱۴۰.۳ مورد ابتلا و فرانسه با ۱۲۰.۳ مورد، بیشترین میزان شیوع کرونا را دارند.

وضع قوانین جدید برای مهار شیوع ویروس کرونا

میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در اروپا در حال افزایش است، بنابراین کشورهای مختلف به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا قوانینی وضع کرده‌اند. به عنوان مثال تیم ملی فوریت‌های بهداشت عمومی کشور ایرلند، کل کشور را در بالاترین سطح محدودیت‌ها قرار داده است. کشور ایسلند نیز قوانین جدیدی مانند محدودیت تشکیل اجتماعات و تعطیلی بعضی مکان‌های تفریحی را وضع کرده است. از آنجایی که جمهوری چک نیز در شرایط اضطراری قرار دارد محدودیت‌های جدیدی در این کشور در حال اجراست.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در پاریس

پاریس، پایتخت فرانسه در آستانه هشدار بیماری کرونا قرار دارد. بنابراین مسئولان این کشور در مورد اعمال محدودیت‌های جدید اطلاع داده‌اند. تشکیل اجتماع بیش از ۱۰ نفر در این شهر ممنوع اعلام شده است و رستوران‌ها نیز با رعایت اقدامات بهداشتی باز خواهند بود.

محدودیت‌ها در ایرلند

با افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور ایرلند، تیم ملی فوریت‌های بهداشت عمومی در ایرلند تصمیم گرفت مناطق این کشور را به پنج سطح تقسیم‌بندی کند. به عنوان مثال اگر منطقه‌ای در سطح پنج قرار دارد به این معناست که بیشترین آمار مبتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است. بنابراین تمام فروشگاه‌ها در این مناطق به جز آن‌هایی که لوازم ضروری و مایحتاج مردم را می‌فروشند باید تعطیل شوند، گردهمایی‌های اجتماعی نیز محدود خواهد شد و مردم فقط مجاز هستند در فاصله پنج کیلومتری از منزل خود ورزش کنند.

وضعیت هشدار در جمهوری چک

جمهوری چک در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به خوبی عمل کرد، اما در حال حاضر در شرایط اضطراری قرار گرفته است. مسئولان این کشور اعلام کرده‌اند که مدارس ابتدایی جمهوری چک باز می‌مانند اما مدارس مقطع متوسطه در مناطق آسیب دیده تا مدتی تعطیل خواهد بود. در رویدادهای محیط بسته تنها ۱۰ نفر و در رویدادهای محیط باز ۲۰ نفر اجازه شرکت کردن دارند. مراسم مذهبی نیز به ۱۰۰ نفر محدود می‌شود و دعاخوانی در هنگام انجام مراسمات مذهبی ممنوع اعلام شده است.

وضع قوانین جدید در ایسلند

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور، محدودیت‌های جدیدی از چندین روز پیش اجرا شد. بر اساس محدودیت‌های اعلام شده، باشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل شدند و بیش از ۲۰ نفر اجازه ندارند دور هم جمع شوند. مدارس ابتدایی و متوسطه در ایسلند باز خواهند بود، اما در دانشگاه‌ها و کالج‌ها تجمع بیش از ۲۵ نفر ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 451897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.