کرونا ویروس باعث سکته گوش می‌شود

یک کارشناس شنوایی‌سنجی گفت: برخی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس، کم شنوایی ناگهانی (سکته گوش) را تجربه می‌کنند. این علامت می‌تواند همراه با سرگیجه، تعادل نداشتن و حالت تهوع باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غزال شکوهی در مورد علامت جدید بیماری کرونا اظهار کرد: به تازگی علائم ویروس کرونا در بدن انسان متغیر شده است. یکی از اثرات جدید این ویروس بر گوش بیماران است؛ در حدود١٠ تا ١٥ درصد بیماران کرونایی علائم مربوط به سیستم شنوایی دیده می‌شود.

وی با گفت: عفونت، درد گوش و کم شنوایی به تنهایی نمی‌تواند علامت اصلی ابتلا به کرونا ویروس باشد، تصریح کرد: در برخی از بیماران به عنوان عوارض جانبی کرونا محسوب می‌شود.

شکوهی گفت: برخی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس، کم شنوایی ناگهانی (سکته گوش) را تجربه می‌کنند و این علامت می‌تواند همراه با سرگیجه، تعادل نداشتن و حالت تهوع باشد. سرگیجه‌های چرخشی که در آن بیمار احساس کند محیط اطراف به دور سرش می‌چرخد، می‌تواند نشان از مشکلات ناشی از عفونت ویروسی گوش باشد.

این کارشناس شنوایی‌سنجی اظهار کرد: درد و عفونت گوش از نوع حاد می‌تواند در بیماران کرونایی منجر به پارگی پرده گوش شود. البته این موضوع شایع نیست و به صورت موردی در مبتلایان به کرونا ویروس دیده شده است.

وی افزود: کم شنوایی ناگهایی یا سکته گوش عارضه‌ایی است که به صورت اورژانسی در فرد ایجاد می‌شود. یکی از عوامل اصلی سکته گوش، اثر ویروس کرونا بر عصب گوش است، به طوری که سطح شنوایی فرد به صورت ناگهانی افت پیدا کرده و یا شنوایی او کامل از بین می‌رود.

شکوهی گفت: بیمارانی که دچار سکته گوش می‌شوند، برای تشخیص سطح سنجش شنوایی تحت آزمایش قرار می‌گیرند و سپس برای آن‌ها اقدامات درمانی می‌شود.

وی زمان طلایی درمان را برای کسانی که به صورت ناگهانی دچار کم شنوایی یا سکته گوش می‌شوند، سه تا هفت روز پس از بروز علائم دانست و اظهار کرد: پس از انجام تست شنوایی در کلینیک شنوایی‌سنجی، پزشک معالج برای بیمار کورتون تجویز می‌کند؛ داروی کورتون باعث کاهش اثر التهاباتی می‌شود که ویروس بر عصب شنوایی گذاشته است.

این کارشناس شنوایی‌سنجی بیان کرد: کورتون در ابتدا به صورت خوراکی برای بیمار تجویز شده و پس از آن در گوش بیمار تزریق می‌شود. اگر فرد به موقع درمان شود، شنوایی او به طور کامل باز می‌گردد و یا به درجات بالایی از بهبود شنوایی می‌رسد.

وی تاکید کرد: درمان سکته گوش یک هفته تا ۱۰ روز پس از شروع علائم، باعث کاهش شانس بهبودی افراد می‌شود.

کد خبر 451779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.