واگذاری باغ‌مزار «قلندر موسیقی ایران» به بخش خصوصی

شهردار گرگان از فراهم شدن بستر واگذاری مدیریت باغ مزار استاد «محمدرضا لطفی»، قلندر موسیقی ایران در محله سرچشمه این شهر به بخش خصوصی خبر داد و گفت: شرکت‌های فرهنگی و هنری در اولویت این واگذاری قرار دارند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود با اشاره به قبول مسئولیت شهرداری برای بهسازی و زیباسازی باغ مزار استاد لطفی، اظهار کرد: سایر دستگاه‌های فرهنگی و تاریخی قول‌ها و وعده‌های خود را فراموش کردند.

وی افزود: از سال ۹۳ تاکنون اقدامات متعددی در زمینه بهسازی و فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در محوطه باغ مزار لطفی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

شهردار سمنان عنوان کرد: آماده سازی فضای سبز و سنگ مزار لطفی به همراه گماردن یک نگهبان برای حفاظت از محل از جمله اقدامات شهرداری گرگان در خصوص باغ مزار این استاد برجسته موسیقی بود.

دادبود گفت: بر اساس وعده سازمان عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی، قرار بود تعدادی از زمین‌های اطراف و خانه‌های مجاور باغ مزار لطفی خریداری و پس از تملک برای ساخت موزه این استاد چیره دست در اختیار متولیان قرار بگیرد اما هنوز این وعده عملی نشد.

وی خاطرنشان کرد: کاشت و نگهداری فضای سبز، احداث چندین چشمه آبخوری و سرویس بهداشتی، جدارکشی و احیای بافت تاریخی واحدهای مسکونی پیرامونی و کوچه‌های مجاور از جمله اقدامات شهرداری برای این منطقه است.

شهردار گرگان ادامه داد: در صورت همکاری دستگاه‌های متولی امکان ایجاد موزه شخصی این هنرمند برجسته در محل باغ مزار فعلی وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 451749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.