علائم بیماری کرونا در کودکان چیست؟

معاون درمان بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: در همه‌گیری ویروس کرونا برخلاف تصور اولیه، کودکان از ابتلا به این بیماری مصون نیستند و امکان ابتلای تمام گروه‌های سنی به ویروس کرونا وجود دارد و خانواده‌ها باید علائم ایجاد شده در کودکان را جدی بگیرند و کودکان بدون علامت می‌توانند ناقل این بیماری باشند.

داوود خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه همزمان با شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ در منطقه کاشان و افزایش بیماران بستری در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، بخش کودکان این مرکز به بیمارستان نقوی منتقل شد، اظهار کرد: در همه‌گیری ویروس کرونا برخلاف تصور اولیه کودکان از ابتلا به این بیماری مصون نیستند و بخش کودکان باید آماده ارائه خدمات در این زمینه باشد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های شده برای آماده کردن بخش کودکان در منطقه کاشان، افزود: بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان تا اطلاع ثانوی به بیمارستان نقوی منتقل شده تا روند درمان کودکان بیمار در آن مرکز، بهتر پیگیری و انجام شود.

معاون درمان بیمارستان شهید بهشتی کاشان خاطرنشان کرد: بیماری کووید ۱۹ در کودکان با علائمی از جمله تب، سرفه، بی حالی، گلودرد، سردرد، اسهال، استفراغ و علائم پوستی و چشمی همراه است، والدین باید به بروز علائم در کودکان دقت بیشتری داشته باشند، به ویژه کودکانی که به بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت مبتلا هستند.

وی در خصوص روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، تصریح کرد: امکان ابتلای تمام گروه‌های سنی به ویروس کرونا وجود دارد و خانواده‌ها باید علائم ایجاد شده در کودکان را جدی بگیرند و کودکان بدون علامت می‌توانند ناقل این بیماری به سایر افراد خانواده و بزرگسالان باشند.

خیرخواه با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹ با ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، باید استفاده از ماسک، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مؤثرترین راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اضافه کرد: خانواده‌ها باید زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها به دفعات را در دستور کار خود قرار دهند و این نکات بهداشتی را به کودکان خود آموزش دهند، چرا که کودکان رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را جدی نمی‌گیرند و کمتر به رعایت نکات بهداشتی توجه می‌کنند.

کد خبر 451709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملیکا شریفی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    سلام اونایی که میگن : بچه ها کرنا نمیگیرن بی عقل هستند بچه با بزرگ سال چه فرقی داره. اتفاقاً بدن بچه ها ضعیف هست و بچه کرنا میگیره من قصد ترسوندن شما رو ندارم ممنون و ازتون میخواهم که ماسک زندگی کنید و به بچه ها هم بگید بزنند