۴۰۰ رقبه وقفی در شهرستان کاشان شناسایی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از شناسایی ۴۰۰ رقبه وقفی در سطح شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مسلم محمودزاده با اشاره به شناسایی ۴۰۰ رقبه جدید در شهرستان کاشان، اظهار کرد: عمده این رقبات کشاورزی بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش همکاران اداره اوقاف کاشان شناسایی شده است.

وی افزود: همه رقبات شناسایی شده در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان مساحت رقبات جدید شناسایی شده در کاشان را ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: ارزش ریالی این رقبات نیز بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی این رقبات فرآیند تنظیم قرارداد اجاره با متصرفین در حال انجام است، تصریح کرد: ممکن است قراردادهایی قبلاً با مستاجرین بر روی آب و ملک مزروعی موقوفات تنظیم شده باشد که فاقد کروکی و مساحت و ابعاد مناسب بوده است.

محمودزاده اضافه کرد: با انجام فرآیند نقشه‌برداری املاک زراعی و تهیه GIS همه رقبات و املاک زراعی به طور مجزا نقشه برداری و برای هر کدام رقبه جداگانه در سامانه به ثبت رسیده و پرونده مربوطه تشکیل که فرآیند انعقاد قرارداد اجاره تا کنون با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: شهرستان کاشان دارای دو هزار و ۳۳۳ موقوفه و هشت هزار و ۹۵۲ رقبه وقفی است و با توجه به پیگیری‌های اخیر و طرح شناسایی رقبات این آمار افزایش خوبی خواهد داشت.

کد خبر 451428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.