جزئیات خشت گذاری ۳۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن در قالب طرح اقدام ملی، اظهار کرد: اولویت اجرای این طرح با زنان سرپرست خانواده و زوجین فرهنگی است که پس از اعلام فراخوان ۳۱۰ هزار فرهنگی در سامانه ثبت‌نام و ۷۵ هزار نفر واجد شرایط بودند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، با حضور رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی عملیات خشت گذاری ۳۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن آغاز شد.

محسن حاجی میرزایی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسکن و شهر سازی در قالب طرح اقدام ملی برای تأمین مسکن، اظهار کرد: اولویت اجرای این طرح با زنان سرپرست خانواده، زوجین فرهنگی بوده است که پس از اعلام فراخوان ۳۱۰ هزار فرهنگی در سامانه ثبت نام کردند که ۷۵ هزار نفر از ثبت نام کنندگان توسط وزارت مسکن و شهرسازی واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی افزود: فاز اول عملیات خشت گذاری ۱۳ هزار واحد مسکونی فرهنگیان در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و امروز نیز عملیات خشت گذاری ۳۰ هزار واحد مسکونی در ۱۸ استان و ۶۶ شهر آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای این طرح تأمین مالی برای حمایت از فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: با همکاری بانک ملی ایران ۴ هزار میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد در اختیار فرهنگیان به عنوان آورده فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است؛ صبح امروز آئین بهره‌برداری از پروژه اقدام ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهور و وزرای آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی و به طور ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 451291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.