جشنواره تئاتر کودک امسال برگزار نمی‌شود/ ایجاد فرهنگسرای کسب‌وکار در همدان

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: فرهنگسرای کسب و کار با هدف خاص رونق و توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی در این شهر ایجاد می‌شود.

رضوان سلماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار دغدغه‌ای است که در صدر فهرست نگرانی‌های شهروندان همدان قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا طرح ایجاد فرهنگسرای کسب و کار (فکه) در دستور کار شورای شهر همدان قرار گرفت و پس از تصویب اجرای آن به شهرداری همدان ابلاغ شد.

وی افزود: هدف اصلی این طرح رونق و توسعه کسب و کار در همدان و به ویژه رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی است و برای رسیدن به این هدف کارها و برنامه‌های متفاوتی در دستور کار خواهد بود که برخی از آنها اجرایی شده و برخی هنوز در حال اجراست.

عضو شورای اسلامی شهر همدان به فعالیت‌های شده در این زمینه اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت مدیریت فعالیت فرهنگسرا در قالب هیئت اندیشه‌ورز با حضور نمایندگانی از شورا، شهرداری، معتمدین محلی و فعالان حوزه کسب و کار، برگزاری جلسات متعدد با حضور ادارات و سازمان‌های متولی این حوزه از جمله استانداری، اصناف، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه‌ای و همچنین افراد موفق در حوزه کسب و کار، از جمله اقدامات در این زمینه است.

سلماسی ادامه داد: در این راستا مجموعه‌ها و افراد ذی‌نفوذ مانند بنیاد برکت از فضای کار مجموعه بازدیدهایی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: احداث سوله کسب و کار توسط شورای شهر در زمین مجاور فرهنگسرای کسب و کار به منظور تقویت فعالیت آن تصویب شده است که در حال حاضر پیشرفت قابل قبولی دارد، همچنین راه اندازی کلینیک کسب و کار به منظور عارضه‌یابی و تقویت کسب و کارهای موجود و همینطور حرکت در مسیر R&D خوشه میناکاری برای تغییر الگوی تولید از کالای تزئینی به کالای مصرفی، از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به راه‌اندازی دفتر کاریابی در محل فرهنگسرا، تصریح کرد: در این فرهنگسرا فعالیت‌هایی نظیر برگزاری همایش‌ها و سمینارها در این حوزه، برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله آموزش نیروی انسانی در بحث بازاریابی، تقویت کسب و کارهای خانگی در قالب خوشه‌های کسب و کار و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه از تولیدات این خوشه انجام می‌شود.

سلماسی افزود: بانوان بخش اعظم نیروهای خوشه‌های کسب و کار را تشکیل می‌دهند و خوشه میناکاری از جمله خوشه‌های کسب و کار است که در حال ثبت شرکت برای ادامه فعالیت است

وی به برنامه‌های آتی تشکیل خوشه در چهار حوزه خیاطی و تولید پوشاک، قالیبافی، تولید میوه خشک و کیف و کفش چرم، اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری عقد تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید در راستای ارائه وام مناسب به خوشه‌ها، تقویت کتابخانه فعلی فرهنگسرا با افزایش بیش از یک‌هزار جلد کتاب در حوزه مرتبط و همکاری در افتتاح مدرسه کسب و کار سلمان در محل فرهنگسرا از جمله برنامه‌های آتی این فرهنگسراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: این فرهنگسرا می‌تواند در حوزه رونق فضای کسب و کار در شهر همدان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات اشتغال خصوصاً در حوزه بانوان و جوانان بسیار محرک و مؤثر باشد.

سلماسی همچنین به برگزاری هرساله جشنواره تئاتر کودک در همدان اشاره کرد و افزود: امسال این جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشده و به جای آن اجرای جشنواره فصل امید در قالب جشنواره مجازی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فراخوان کشوری این جشنواره توسط مرکز هنرهای نمایشی انجام شد، اضافه کرد: موضوع این جشنواره کارها و فعالیت‌های شده در حوزه کودک و نوجوان از ابتدای سال بوده که پس از داوری برنامه‌های ارائه شده، جوایز رتبه‌های برتر برای آنها ارسال می‌شود.

کد خبر 451218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.