حسین قناعت: والدین امانتی دغدغه محیط زیست دارد

نشست خبری فیلم سینمایی "والدین امانتی" به کارگردانی حسین قناعت امشب (۳۰ مهرماه) پس از نمایش در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین قناعت در این نشست گفت: در والدین امانتی دو موضوع مهم کودکان و محیط زیست وجود دارد و این اثر به عنوان هدیه‌ای کوچک تقدیم فعالان محیط زیست شده است. در این فیلم سعی کردیم که با ریتمی خوب بچه‌ها را با محیط زیست و مسائل آن آشنا کنیم.

کارگردان فیلم "والدین امانتی" ادامه داد: هر دو ساخته آخر من که در جشنواره به نمایش گذاشته شده، با سرمایه‌گذار شخصی ساخته شده؛ بنابراین باید به سرمایه این انسان‌هایی که برای سینمای مظلوم کودک کار می‌کنند متعهد باشم. بنابراین باید تلاش کنم فیلم به شکلی ساخته شود که بینندگان آن را دوست داشته و در گیشه نیز موفق باشد. از طرفی سینمای کودکی که برای بچه‌ها است و فیلم در سالن نمایش داده بشه، سینمای مورد علاقه من است.

او با بیان اینکه "عاشق بچه‌ها و سینمای کودک هستم، هنوز هم کودک درون من سعی می‌کند دنبال شادی و خلاقیت بگردد"، اظهار کرد: اگر در طی سال سریالی می‌بینم و یا کتابی می‌خوانم باید در ژانر کودک باشد؛ حتی اگر کارتونی ببینم و صحنه‌ای احساسی در آن باشد، گریه می‌کنم. تا زمانی که بتوانم برای کودک کار می‌کنم، اما زمانی که حمایت نباشد و از سینمای کودک رنج ببرم، دور خواهم شد. پیش‌تر به تلویزیون هم قصه می‌فرستادم، اما دیگر هیچگاه این کار را نخواهم کرد.

قناعت درباره بازیگران کودک و نوجوان فیلم، توضیح داد: زمانی که فیلم آغاز شد، بحث کرونا وجود نداشت و پس از عقد قرارداد بحران کرونا آغاز شد. همواره معتقدم بچه‌ها در فیلم سینمایی بر سر دیگر عوامل منت می‌گذارند و کار می‌کنند؛ زیرا هیچ مسئولیتی ندارند و لطف می‌کنند. بازیگران کودکان و نوجوان فیلم با وجود این شرایط سخت، بحرانی و خطرناک بدون هیچ اعتراضی کار کردند.

در ادامه شبنم قلی‌خانی، بازیگر فیلم والدین امانتی، گفت: خیلی خوشحالم که برای چندیم بار در سینمای کودک کار کردم. کار کردن با حسین قناعت بسیار خوب بود، زیرا ایشان به خوبی سینمای کودک و ذائقه کودک و والدین را به خوبی می‌شناسند. زمانی که فیلمنامه را خواندن، اینکه جریان محیط زیستی در داستان گنجانده شده بسیار جالب به نظر رسید. اینکه بچه‌ها با محیط زیست آشنا شوند و دغدغه حفظ آن را داشته باشند مهم است.

همچنین بیژن بنفشه خواه، دیگر بازیگر فیلم اظهار کرد: در سینما و سریال‌های کودک بسیار فعال بودم. به کارهای کودک هم مثل کارهای کمدی توجهی نمی‌شود. شما اگر الان پراید بخرید، بعد از چند ماه سرمایه‌تان افزایش می‌یابد، اما در سینما چنین چیزی نیست. یک فیلم باید برای درآوردن خرج خود دوبرابر بیشتر از هزینه ساخت در گیشه بفروشد. در ۴۰ سال گذشته هشتاد درصد منابع طبیعی کشور نابود شده و باید تک تک ما نسبت به حفظ آن دغدغه داشته باشیم.

عسل قرائی، بازیگر نوجوان فیلم والدین امانتی نیز تصریح کرد: حسین قناعت با صبر و حوصله بسیار زیادی ما را راهنمایی کرد و این امر بسیار به ما کمک کرد. تجربه حضور در این فیلم سینمایی بسیار جذاب بود. در حین فیلمبرداری تمام پروتکل‌ها رعایت می‌شد و حتی دوبار پروژه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

او افزود: پیشنهاد می‌دهد سینماهای اختصاصی برای سینمای کودکان و نوجوان ساخته شود که تنها فیلم‌های این ژانر در آن به نمایش داده شود. از مسئولان خواهش دارم که برای ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان بودجه‌ای تخصیص دهند تا تولید این آثار افزایش یابد.

حسین پوراسماعیلی، مجری طرح و یکی از سه سرمایه‌گذار فیلم والدین امانتی نیز درباره ساخت این اثر توضیح داد: والدین امانتی ویژگی‌های خاصی داشت و به دلیل اینکه با یک ذوق تربیتی در این کار هستم، از سراسر این کار لذت بردم. امیدوارم تمام بچه‌های ایران زمین فیلم را ببیند و لذت ببرند. اعتقاد دارم اگر کاری با ذوق و لذت ساخته شود، مخاطبان نیز از کار لذت خواهند برد. کودکان و نوجوانان حساس‌ترین قشر جامعه هستند و باید در آن‌ها در سینما هم اهمیت داده شوند.

او درباره سرمایه‌گذاری در فیلم کودک، تاکید کرد: شغل من معلمی و در واقع سرباز تعلیم و تربیت هستم. به همین دلیل در سینما هم دنبال تعلیم و تربیت هستم و به مسائل اقتصادی هم فکر نمی‌کنم. اثر تربیتی یک اثر در جامعه ارزش بیشتری نسبت به هرچیزی دارد.

کد خبر 451169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.