میرزایی: استیضاح رئیس جمهور حق مجلس است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد تمامی دولت‌ها با هر شرایطی تا پایان دوره ۴ ساله خود بر سر کار باشند، اصل ۸۸ قانون اساسی نقض می‌شود؛ بنابراین استیضاح رئیس جمهور حق مجلس است اما نباید در روند این طرح، توهین یا بداخلاقی باشد.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد لغو طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس اظهار کرد: طرح استیضاح رئیس جمهور راه حل مشکلات فعلی کشور است؛ زیرا با دولتی روبرو هستیم که راهبردش در سال ۹۲ مذاکره با آمریکا و حل مشکلات اقتصادی بود، اما در طی سال‌های گذشته با شکست مواجه شد و امروز هیچ دستاوردی نداشته و برنامه تازه‌ای برای حل مشکلات کشور ندارد.

وی افزود: اگر دولتی برنامه‌ای برای آینده کشور نداشته باشد نمی‌تواند مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند و روز به‌ روز بر تعداد مشکلات اقتصادی جامعه می‌افزاید.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس دهم تعامل ۱۰۰ درصدی با دولت داشت و از ابزارهای نظارتی خود استفاده نکرد که باعث رقم خوردن وضعیت کنونی کشور شد. ما نمی‌خواهیم تجربه کاری مجلس گذشته را داشته باشیم.

میرزایی تصریح کرد: طرح سوال از رئیس جمهور برای یک دولت تعطیل و بی‌برنامه تأثیری ندارد؛ زیرا اگر نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور راضی نشوند، پرونده رئیس دولت به قوه قضائیه ارجاع می‌شود و بعد از دوران مسئولیت وی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان قسم نخورده‌اند که با دولت دست به یقه شوند، بلکه می‌خواهند برای اصلاح وضعیت اقتصادی، رئیس جمهور را استیضاح کنند. اگر در زمان استیضاح برخی از مشکلات برطرف شود، نمایندگان کوتاه می‌آیند، اما در صورتی که مشکلات معیشتی جامعه حل نشود، دولت را ساقط می‌کنیم تا شخصی که توانایی حل مشکلات کشور را دارد به قدرت برسد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: روحانی اعلام کرده که راه‌حلی برای رفع مشکلات مردم ندارد و در عمل نیز هیچ ابتکاری نداشته است. عملکرد دولت طی ۷ سال گذشته نشان می‌دهد آقای روحانی فاقد تدابیر لازم برای اداره کشور است و از نظر قانون اساسی صلاحیت ادامه ریاست جمهوری را ندارد.

میرزایی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که دولت‌ها در سال آخر خود سست می‌شوند در حالی که باید تا آخرین فرصت قانونی خود به فعالیت ادامه بدهند. فرصت قانونی برای رئیس جمهور می‌تواند تا زمان استیضاح توسط نمایندگان باشد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد تمامی دولت‌ها با هر شرایطی تا پایان دوره چهار ساله خود بر سر کار باشند، اصل ۸۸ قانون اساسی نقض می‌شود؛ بنابراین استیضاح رئیس جمهور حق مجلس است اما نباید در روند این طرح، توهین یا بداخلاقی باشد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا طرح استیضاح رئیس جمهور منتفی شده است، گفت: خیر، چنین چیزی در مجلس مطرح نشده است.

کد خبر 450993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.