تکذیب درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیاردی آموزش و پرورش از شبکه شاد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش درآمدی از شبکه شاد ندارد؛ برخی اظهارات منتسب به وی مبنی بر کسب درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیاردی این وزارتخانه از شبکه شاد را رد کرد و آن را صحیح ندانست.

به گزارش ایمنا، محمود حبیبی، با اشاره به برگزاری نشست مشترکی با وزیر ارتباطات در روز گذشته، اظهار کرد: جلسه خوبی برگزار شد و خروجی‌های خوبی داشت. وزیر ارتباطات قول همکاری خوبی به ما داد.

وی افزود: مقرر شد در حوزه شبکه شاد و کاهش مشکلات آن و همچنین سایر خدمات آموزشی که وزارت آموزش و پرورش به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد به ما کمک کنند که کلیات آن با حضور نمایندگان دو طرف در قالب یک کارگروه مشخص خواهد شد. همچنین مقرر شد تفاهم‌نامه مجددی با وزارت ارتباطات منعقد و اجرا شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال افزایش پهنای باند مورد استفاده در شبکه شاد نیز گفت: پهنای باند خوبی برای شاد در نظر گرفته شده و شاد محدودیت پهنای باند ندارد.

حبیبی ادامه داد: ممکن است سرعت در برخی زمان‌ها و مناطق به علت کاربران زیاد، کند باشد که در حال کار بر روی زیرساخت‌های نرم افزاری هستیم. مباحث تکنولوژیک است و چندان به پهنای باند مرتبط نیست. همچنین قرار بر این است در ادامه کار به این سمت حرکت کنیم که چندین قطب هاستینگ در سطح کشور راه اندازی شود تا تنها زیرساخت در تهران نباشد که قول همکاری از سوی وزارت ارتباطات داده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اظهارنظرهایی منتسب به وی پیرامون درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش از شبکه شاد در فضای مجازی دست به دست می‌شود، آیا چنین درآمدزایی برای وزارت آموزش و پرورش از این محل به وجود آمده است؟ گفت: خیر، وزارت آموزش و پرورش درآمدی از شبکه شاد ندارد و آن را تائید نمی‌کنم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش قبلاً هم چنین درآمدی نداشته است، اظهار کرد: از زمانی که شاد راه اندازی شده، هیچ گونه درآمدی از این محل عاید این وزاتخانه نشده و برنامه‌اش هم درآمدزایی از این محل نبوده است.

حبیبی به ایسنا گفت: قطعاً یک سوءبرداشت رسانه‌ای صورت گرفته است. زمانی بحث رایگان شدن یک سوم اینترنت برای شبکه شاد مطرح بود شاید این شائبه همان زمان مطرح شده باشد؛ با این حال آموزش و پرورش هیچ‌گاه از محل اینترنت مصرفی شاد درآمدی نداشته و حتی اپراتورها نیز به جهت رایگان بودن آن درآمدی از شاد ندارند.

کد خبر 450600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.