به گزارش ایمنا، محمدرضا سیفی، آخرین وضعیت آموزش دانشآموزان مناطق روستایی و عشایری را تشریح و اظهار کرد: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده به علت شرایط خاصی که به وجود آمده با چیزی که پیشبینی میکردیم کمی متفاوت است؛ اما در مناطق عشایری آموزش به صورت حضوری انجام میشود.
وی افزود: تاکید ما بر آموزش حضوری است زیرا بر فرض محال اگر بتوانیم تبلت و گوشی هوشمند برای همه دانشآموزان تهیه کنیم باز هم برای پایه اول و دوم ابتدایی، جای آموزش حضوری را نمیگیرد و معلم باید حضور داشته باشد تا دانشآموز حروف الفبا را به خوبی فراگیرد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه از طرف دیگری دانش آموزان پایههای اول تا سوم کار با تبلت را بلد نیستند، گفت: اگر جایی اینترنت و گوشی هوشمند وجود داشت، آموزش ترکیبی توصیه میشود و در این صورت هم از شاد میتوان استفاده کرد و هم امکان آموزش حضوری فراهم است.
سیفی ادامه داد: به اندازه کافی تبلت در اختیار نداریم. به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تبلت برای دانشآموزان خود نیاز داریم؛ ولی واقعیت این است که این اتفاق نمیافتد زیرا تولید داخلی میسر نیست و با توجه به تغییرات نرخ ارز، از خارج هم نمیتوانیم این تعداد را وارد کنیم.
وی افزود: هدف ما در گام نخست این است که ۱۰۰ هزار تبلت را با اولویت دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد تهیه کنیم. یک شرکت داخلی قولهایی داده و تولید را شروع کرده است، اما اینکه تبلت برای همه دانشآموزان فاقد این ابزار، فراهم شده باشد تاکنون میسر نشده است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصلهگذاری فیزیکی است؛ درباره وضعیت محرومیت از تحصیل در مناطق روستایی و عشایر گفت: هنوز آمار دقیق احصاء نشده است و در حال جمعآوری شاخصهای مختلف هستیم.
سیفی به ایسنا گفت: کلاسها در مناطق محروم همه تشکیل میشوند. تعداد دانشآموزان کم است و پراکنده هستند و برخی هم در مناطق سفید قرار دارند و از شهرها دورند. مشکلات ما در برگزاری حضوری کلاسها در این مناطق کمتر است؛ هرچند سال تحصیلی سختی را پشت سر میگذاریم.
نظر شما