عجیب‌ترین حکم برای ساقی مشروبات الکلی توسط یک قاضی

عجیب‌ترین حکم برای ساقی مشروبات توسط قاضی رودهن، نقص فنی در پرواز آبادان به تهران، خودکشی نوجوانی در کنگان، مرگ مرد شیرازی درپی اختلاف با برادرش، پنج مجروح در حادثه برخورد سه خودرو در کرمان، جان باختن دو نفر بر اثر گازگرفتگی در سراب و غرق شدن جوانی در آبشار فدامی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حکم جالب صادر شده توسط حامد رحمانیان، دادرس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری رودهن، شهروندی را که از خودروی وی سه لیتر مشروب کشف شده بود، تبرئه کرد، زیرا بر اساس ماده ۱۳۷ قانون آئین دادرسی، تفتیش خودروی شهروندان به صورت خودسرانه ممنوع و تنها با حکم قضائی ممکن است و مأموران چنین حکمی نداشته‌اند و قاضی متهم را تبرئه کرد.

نقص فنی در پرواز آبادان به تهران

نقص فنی در پرواز آبادان به تهران مسافران را به وحشت انداخت و مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان از بازگشت پرواز آبادان به تهران به فرودگاه آبادان به دلیل نقص فنی خبر داد.

پروانه سهرابی اظهار کرد: پرواز شماره ۱۲۱۷ هواپیمایی قشم ایر از فرودگاه آبادان به مقصد تهران در ساعت ۲۱:۱۲ جمعه شب از فرودگاه برخاسته بود اما ۵ دقیقه بعد از پرواز در ۱۶ مایلی فرودگاه، یکی از موتورهای این هواپیما از کار افتاد. از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما در این پرواز شرکت هواپیمایی قشم ایر باعث بازگشت این پرواز به فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

وی افزود: این پرواز پس از ۱۲ دقیقه به دلیل حادثه در موتور هواپیما، مجدداً به فرودگاه بازگشت و مسافران این پرواز در سلامت کامل به سر می‌برند و برای مسافران پروازی به مقصد تهران با هواپیمای جایگزین در نظر گرفته شد.

خودکشی نوجوان ۱۶ ساله در کنگان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان از آغاز تحقیقات قضائی در خصوص یک خودکشی در یک خانه باغ خبر داد و گفت: این متوفی ترک تحصیل کرده و پدر وی به جرم قتل در زندان به سر می‌برد.

اکبر احمدی با اشاره به آغاز تحقیقات قضائی در خصوص خودکشی فردی در یک خانه باغ، تصریح کرد: در پی گزارشی مبنی بر خودکشی نوجوانی ۱۶ ساله در یک خانه باغ در اطراف کنگان، متوجه شدیم این نوجوان در یک کارگاه سنگ فروشی کار می‌کرده و در پی محکومیت و حبس پدر از دو سال پیش ترک تحصیل کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که متوفی اهل شهرستان کوه‌دشت استان لرستان بوده و با مادر و خواهران خود در همان خانه باغ زندگی می‌کرده است و در حال حاضر انگیزه خودکشی در دست بررسی قرار دارد و به محض دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مرگ مرد شیرازی درپی اختلاف با برادرش

مرد جوان که در آتش سوزی عمدی خانه توسط برادرش به شدت دچار سوختگی شده بود در بیمارستان جان باخت و متهم متواری توسط مأموران دستگیر و روانه زندان شد.

این حادثه در شهرک صدرای شیراز در پی اختلاف دو برادر بر سر ملک ارثی رخ داده بود و در نهایت منجر به این شده بود که یکی از برادران ملک ارثی را به آتش بکشد و به دنبال این اتفاق یکی از دو برادر که دچار سوختگی شدید شده بود، به بیمارستان منتقل شد، اما برادر دیگر که متهم به آتش کشیدن عمدی محل سکونت برادرش بود از صحنه وقوع جرم متواری شد.

در حالی که تلاش مأموران پلیس برای پیدا کردن ردی از متهم ادامه داشت، برادر دیگر در بیمارستان تحت درمان و معالجه قرار گرفت و این مرد جوان به دلیل وخامت اوضاع جسمی در بیمارستان جان خود را از دست داد.

به این ترتیب رسیدگی به پرونده قتل عمد روی میز مأموران پلیس فارس قرار گرفت و حمید افرامن، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در رابطه با دستگیری متهم، گفت: در حالی که متهم پس از وقوع جرم از صحنه متواری شده بود، با رایزنی کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس حدود ده روز قبل بازداشت و وی بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و روانه زندان شد، رسیدگی به پرونده هنوز در روال قضائی قرار دارد.

پنج مجروح در حادثه برخورد سه خودرو در کرمان

جانشین پلیس راه شمال استان کرمان از برخورد سه دستگاه خودرو در محور کرمان به جیرفت خبر داد و گفت: در این حادثه پنج نفر مجروح شدند.

پیام محمدی اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در محور کرمان به جیرفت بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند و با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد، سه دستگاه خودروی سواری شامل پژو ۴۰۵، چری و پراید با یکدیگر برخورد کرده که بر اثر این برخورد پنج نفر از سرنشینان این خودروها مجروح شده و به کمک امدادگران به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی توضیح داد: علت حادثه از سوی کارشناسان انحراف به چپ دو دستگاه از وسایل نقلیه دخیل در تصادف اعلام شده است.

جان باختن دو نفر بر اثر گازگرفتگی در سراب

رئیس اداره فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی سراب گفت: چهار عضو یک خانواده سرابی دچار حادثه مرگباری شدند و در این حادثه یک زن و مرد بر اثر خفگی جان باختند و دو نفر دیگر نیز راهی بیمارستان شدند.

حجت هدایتی ادامه داد: این چهار نفر از اعضای یک خانواده در روستای اسب فروشان از توابع بخش مرکزی این شهرستان بودند و بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم و دچار خفگی شدند، در این حادثه پیرمرد ۷۵ ساله و زن ۳۵ ساله جان خود را از دست دادند و دو زن ۲۳ و ۴۹ ساله به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند.

وی با توضیح درباره علت این حادثه، خاطرنشان کرد: علت وقوع این حادثه استفاده ناصحیح از آبگرم کن، فرسوده بودن و نصب نادرست لوله دودکش و لانه کردن پرنده در محل خروجی دودکش بوده است.

غرق شدن جوان ۲۵ ساله در آبشار "فدامی" داراب

فرمانده انتظامی "داراب" از غرق شدن جوان ۲۵ ساله در آبشار "فدامی" این شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه غرق شدگی در آبشار فدامی، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که این جوان برای شنا داخل آب رفته و به علت عدم مهارت در فنون شنا جان خود را از دست داده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با تلاش گروه‌های امداد و نجات و مأموران این فرماندهی، جسد متوفی از آب خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد، افراد باید هنگام حضور در اماکن تفریحی و گردشگری از شنا کردن در مناطق ممنوعه مانند رودخانه‌های عمیق و سدها که بی تردید حوادث جبران ناپذیری را برای آنان در پی خواهد داشت، پرهیز کنند.

کد خبر 450243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.