حقوق سربازان افزایش می‌یابد؟

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از پیگیری مجلس برای حل مشکل حقوق دریافتی سربازان وظیفه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی خضریان در جمع خبرنگاران در مورد افزایش حقوق سربازان وظیفه اظهار کرد: در ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی به صورت شفاف نحوه محاسبه حقوق سربازان مشخص شده است که هم اکنون حقوق دریافتی سربازان وظیفه با قانون فاصله زیادی دارد.

وی افزود: در شرایط حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصاً اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز عموماً از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه تاکید کرد: با استناد به اظهارات رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می‌شود که این میزان حقوق پرداختی به سربازان حتی کفاف مایحتاج روزانه و هزینه رفت و آمد ایشان به محل خدمتشان را هم نمی‌دهد. این شرایط برای سربازی که متأهل و سرپرست خانوار باشد بسیار سخت‌تر خواهد بود.

خضریان یادآور شد: لذا از آنجایی که از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پشتیبانی از نیروهای مسلح کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متأهل ملزم نموده است که تأمین بودجه مورد نیاز بر دوش وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رفع این مشکل را در قالب سوال از وزیر محترم دفاع مطرح کرده‌ام و امیدوار هستیم تا با همکاری این وزارتخانه پرداخت حقوق سربازان وظیفه طبق قانون انجام پذیرد تا بخشی از مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

کد خبر 449830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    7 0
    ترا خدا ب فکر ما سربازا باشین
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 0
    سرباز زینت کشور است ان شاالله که حق و حقوق سربازان پرداخت شود
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 0
    حقوق و مزایای سرباز ها خیلی خیلی ناچیزه. سرباز با مدرک تحصیلی دکترا بین یک ملیون و دویست هزار تومن تا یک ملیون و چهارصد هزار تومن میگیره. با فوق دیپلم اگه بهت درجه گروهبان دومی بدن ماهی ششصد هزار تومن حقوق میگیری. با مدرک تحصیلی دیپلم ماهی سیصد و چهل و پنج هزار تومن. حقوق سرباز ها چه تو سپاه، ارتش، وزارت دفاع و ناجا با هم برابره. هرجای سپاه، ارتش، ناجا، وزارت دفاع باشی باز هم حقوقت فرقی نمیکنه. با مدرک دیپلم سرباز با درجه سرباز تو کلانتری باش ماهی سیصد و چهل و پنج هزار تومن حقوق میگیری توی فرماندهی و مرزبانی ناجا هم باشی بازهم ماهی سیصد و چهل و پنج هزار تومن حقوق میگیری توی نیروی دریایی سپاه هم باشی باز هم ماهی سیصد و چهل پنج هزار تومن میگیری توی ستاد فرماندهی کل سپاه هم باشی باز هم ماهی سیصدو چهل و پنج میگیری
    • rezahemmati IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 0
      والا بخدا به ما دویست و نود و پنج هزارتومن بیشتر نمیدن اونم خوده وزارت دفاع ک حقوق کل سربازا به گردنشه
    • امیر IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      0 0
      داداش خیلی خوب میگیرنا ،من گروهبان ۲ هستم ۳۴۰ تومن میگیرم چطوری شما زدی ۶۰۰ تومن ؟؟؟
  • میلاد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    ازتون خواهشمندیم افزایش حقوق را در نظر بگیرید.
  • فِری IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    حقوق من با مدرک دیپلم تو سال ۱۳۷۸ماهیانه ۲۵۰۰ تومن بود.دوهزارو پونصد تومن عجججججججب
    • س....د IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      2500 اون موقع اندازه دو ماه حقوق الان میشه با این وضعیت ک پول از ارزش افتاده