نیازی به برپایی بیمارستان سیار نداریم

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون برنامه‌ای برای برپایی بیمارستان سیار نداریم و تلاش می‌کنیم که برای بستری بیماران مبتلا به کرونا از ظرفیت بیمارستان‌های موجود و بیمارستان‌های نیروهای مسلح استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا، قاسم جان بابایی در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر نیاز به برپایی بیمارستان‌های سیار، اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان از ظرفیت بیمارستان‌های موجود استفاده کرد و پیرو دستور مقام معظم رهبری، جلسه‌ای با نیروهای مسلح خواهیم داشت تا از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح نیز استفاده کنیم. همچنین از ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نیز استفاده خواهد شد تا بیماران در بیمارستان‌های سیار بستری نشوند.

درباره مباحث مطرح شده مبنی بر سرگردانی آمبولانس‌ها برای انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و پر بودن ظرفیت بیمارستان، گفت: در این زمینه با ستاد مقابله با کرونای تهران نیز جلسه‌ای داشتیم و این موضوع صحت ندارد. افزایش شمار تلفات کرونا و ابتلاء به این ویروس طی روزهای اخیر و نیز پر شدن تخت‌های بیمارستانی نگرانی‌ها رقم زده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: تا ظهر ۲۲ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی به ایرنا گفت: با فوت ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

کد خبر 449810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.