ایمن‌سازی مبادی ورودی شهرکرد

مدیر واحد ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد از اجرای طرح‌های ایمن‌سازی ورودی‌های این شهر خبر داد.

پیمان محقق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وجود سه ورودی برای شهر شهرکرد، اظهار کرد: یکی از این ورودی‌ها از سمت استان اصفهان و شهر فرخشهر، ورودی دوم از جنوب شهر از سمت شهرستان فارسان و ورودی سوم از سمت شهرستان سامان است که معمولاً حجم زیادی از کالا و مسافر از مسیر آن‌ها جابجا می‌شود.

وی افزود: جلسات کارگروه ترافیک ماهانه در شهرداری برگزار می‌شود و برای رفع یا اصلاح نقاط حادثه خیزی که از سوی پلیس راهور مشخص و گزارش شده، برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: معمولاً با بهره‌گیری از راهکارهایی مانند نصب سرعت‌گیر و سرعت‌کاه، اصلاح هندسی و نصب تابلو و علائم هشدار بر حسب میزان تصادفات گزارش شده در نقطه مورد نظر، برای کاهش مخاطرات اقدام می‌شود.

محقق ادامه داد: طرح ایمن‌سازی در ورودی‌های شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد؛ به این شکل که در میدان کوهرنگ با توجه به وضعیت میدان، سرعت‌گیر و سرعتکاه نصب شده که آمار تصادفات را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: در ضلع جنوب غربی این میدان هم به دلیل وجود جایگاه پمپ بنزین،  ورود و خروج خودروها به آن به یک نقطه حادثه‌خیز تبدیل شده بود که اصلاح هندسی شد و تصادفات به حداقل رسید.

مدیر واحد حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در ورودی غربی شهر هم به دلیل وضعیت میدان، آمار تصادفات زیاد نبوده است، اما در صورت افزایش تصادفات یا ایجاد ترافیک، طرح اصلاحی اجرا می‌شود.

محقق تاکید کرد: معمولاً اگر در جایی آمار تصادفات زیاد باشد، طرح آرام‌سازی در راستای کاهش تعداد تصادفات اجرا می‌شود.

کد خبر 449593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.