لایحه تامین امنیت زنان در مراحل پایانی قرار دارد

مشاور عالی معاون رئیس جمهور گفت: بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت که این معاونت از ابتدا با جدیت آن را پیگیری کرده اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نشست مجازی تشکل‌های حامی زنان آسیب دیده کشور در معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور طیبه سیاوشی مشاور عالی معاون رئیس جمهور، فرزانه امیر یزدانی رئیس گروه دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان تشکل‌های حامی زنان آسیب دیده از سراسر کشور برگزار شد.

در این جلسه طیبه سیاوشی با اشاره به اقدامات معاونت امور زنان و خانواده برای کاهش خشونت علیه زنان، گفت: بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت که این معاونت از ابتدا با جدیت آن را پیگیری کرده اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: امیدوارم با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم تشکل‌هایی را که حامی زنان آسیب دیده هستند و به کاهش خشونت در جامعه کمک می‌کنند شناسایی کرده و ارتباطی را بین آنها برقرار کنیم و در عین حال به راه حل‌هایی برای کاهش خشونت دست پیدا کنیم.

فرزانه امیر یزدانی نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه راه اندازی خانه‌های امن گفت: مجوز فعالیت این مراکز در سال ۹۶ صادر شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ خانه امن دولتی و ۸ مرکز غیردولتی در این زمینه فعال هستند که در مقایسه با حجم تقاضا این تعداد بسیار کم است.

در این نشست مجازی خانم افتخار زاده نماینده مؤسسه آتنا گفت: هنوز بسیاری از مراجع قانونی با بحث خانه‌های امن آشنا نیستند و فکر می‌کنم باید برای این عزیزان کارگاه‌های آموزشی با هدف شناسایی و ارجاع موارد خاص به خانه‌های امن برگزار شود.

بحث کودک همسری و خشونت در خانواده از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.

کد خبر 449081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.