بررسی اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها به پایان رسید

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در این کمیسیون به پایان رسیده و در نوبت دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بررسی این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به پایان رسیده و در نوبت دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: طبق این طرح، کاندیداها لازم است در زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای کاربردی و پنج مشاور معرفی کنند و یا یکی از احزاب سیاسی_ملی در کشور وی را تأیید کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: لازم است شخصی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد، حداقل هشت سال در منصب مدیریتی در سطح ملی باشد؛ زیرا با خلأ فعالیت حزبی در کشور مواجه هستیم، در صورتی که اگر حزب قدرتمندی در کشور وجود داشته باشد در زمان انتخابات، نیروی مورد تأیید خود را اعلام می‌کند.

ابوترابی خاطرنشان می‌کند: در سال‌های گذشته، بیش از دو هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کردند که باعث تمسخر این جایگاه شده بود و رد صلاحیت گسترده این افراد در انتخابات هزینه‌های زیادی را برای نظام و کشور ایجاد می‌کرد که با این طرح، جلوی رخداد رد صلاحیت‌های گسترده گرفته می‌شود.

کد خبر 448324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.