حواشی نامگذاری جاده دوچرخه‌سواری به نام یک جوان زرتشتی در یزد

رئیس شورای شهر یزد درباره حواشی به وجود آمده درخصوص نامگذاری جاده دوچرخه‌سواری سلامت یزد به تفت به نام یک ورزشکار زرتشتی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی سفید در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"صبح پنجشنبه (هفته گذشته) ساعت ٨ تا ١٠ جلسه کارگروه نامگذاری شورای اسلامی شهر یزد بود و در آن تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ شد:

میدانی به نام آیت‌الله اعرافی(ره)، خیابانی به نام امام محمد باقر(ع)، بوستان و آب‌انبار به نام شهید فرهاد خادم و کوچه‌ای به نام شهید محمد علی زارع؛ در انتهای جلسه در رابطه با جاده دوچرخه‌سواری سلامت (یزد به تفت) مجدداً بحث شد. (یک بار دیگر بحث و تصویب شده بود و از طرف یکی از دوستان مطرح شد که یکی از رأی دهندگان صاحب رأی نبوده‌اند لذا مجدداً مطرح شد)

پیشنهاد مکتوب هشت نفر از اعضای شورای اسلامی یزد جاده سلامت مهیار بود (مهیار نام جوان زرتشتی دعوت شده برای تیم ملی دوچرخه‌سواری بود که در همین مسیر و در حین تمرین بر اثر تصادف فوت کرده و اعضای بدن وی به بیماران اهدا شد.)

آقای ابوترابی یکی از اعضای کارگروه که عضو شورا هم هستند به علت اینکه این مسیر در کنار بلوار شهیدان مقدم بوده و این نامگذاری ممکن است نام شهدا را تحت الشعاع قرار دهد و همچنین این نامگذاری ترویج زرتشتی‌گری است مخالفت کردند ولی پس از بحث و اظهار نظر همه اعضا رأی گیری شد و با هفت رأی از ۹ عضو حاضر تصویب شد (یکی از افرادی که رأی مثبت نداشت پیشنهاد به یاد مرحوم مهیار را داشت) البته این نامگذاری باید در کمیسیون فرهنگی و شورای شهر مطرح و تصویب یا رد شود.

بعد از بیرون آمدن از صحن، عضو مخالف شروع به سرزنش بنده نمود که "چرا چنین کردی و من در قیامت شاکی تو می‌شوم و کاری خلاف شرع کردی" بنده عرض کردم "پس به قیامت حواله کردی، صبر کن. من کار خود را براساس شناخت خودم از دین (که البته از طرف خیلی از بزرگان تأیید می‌شود) خلاف شرع نمی‌دانم". ایشان به تدریج صدا را بالا برده و گفتند تو پیری و پایت لب گور است؛ چرا علیه اسلام تبلیغ می‌کنی و تبلیغ زرتشتی‌گری می‌کنی و با صدای بلندتر خطاب به بنده "بی دین، زرتشتی، بی حیا و… تف تو صورتت" و کم‌کم نعره‌زنان در حالی که پشت سر من در پله‌ها پایین می‌آمدند کلماتی مشابه این به شورا و بنده حواله دادند.

سپس ایشان به اتاق خود می‌روند و شروع به تلفن به افراد مختلف و شروع به بدگویی از افراد کارگروه نامگذاری به ویژه اینجانب می‌کنند. ایشان افراد کارگروه را خائن، منافق، بی‌دین، فتنه‌گر و غرب‌زده معرفی می‌کنند.

شایان ذکر است که تلفن آقای صادقیان معاون محترم عمرانی در رابطه با مطرح نکردن نام مسیر در زمان افتتاح (که گفته شد هنوز باید در کمیسیون فرهنگی و سپس شورا مطرح و تصویب یا رد گردد) و نصایح امام جمعه محترم محمدآباد در نماز جمعه در روز فردای موضوع، شاید از نتایج این اطلاع رسانی باشد."

کد خبر 448187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.