تامین پارکینگ در تمام مناطق اصفهان دنبال شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید رویه‌ای تعیین شود تا تامین پارکینگ در تمام مناطق دنبال و در جهت پاسخگویی به دغدغه شهرداران مناطق، با کمک هایی که به آنان می‌شود، روند ایجاد پارکینگ تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امسال به دلیل شرایطی که پیش آمده امکان حضور زائران اربعین در سرزمین عراق وجود ندارد بنابراین از شهردار اصفهان درخواست دارم به شهرداران مناطق ۱۵ گانه اصفهان دستور دهد تا با برپایی موکب‌ها و پخش نواهای حسینی فضای بی روح شهر را که ناشی از شیوع کروناست را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه در شهرداری به دو بخشی عمرانی و جاری تقسیم می‌شود که شهرداری‌ها در بودجه جاری ناچار به هزینه کرد همه آن هستند و بخشی که درصورت صرفه جویی کاهش پیدا کند بایستی در بخش عمرانی از درآمدهای واقع بینانه پروژه تخصیص دهیم که بعضاً اعتبارات به دوبخش قابل تخصیص و غیر قابل تخصیص تقسیم می‌شوند، معمولاً اعتبارات غیرقابل تخصیص که در پروژه‌های عمرانی تعریف می‌شوند سرانجامی ندارند که به دیون بلامحال تبدیل شده و شرایط را برای آینده مدیریت شهری سخت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیران شهرداری باید توجه داشته باشند که اگر پیش بینی درستی در خصوص مبالغ بودجه نشود با مشکلاتی مواجه می‌شوند و به عبارتی هزینه‌هایی که در بودجه‌های عمرانی و اجرایی پیش بینی شده باید با دقت خاصی در برنامه‌ها خرج شوند. لذا نکته مهم در این باره نیز لحاظ شدن تمام موارد در تدوین بودجه سال آینده است.

وی در خصوص خزانه داری شهرداری گفت: در پنجمین دوره شورای شهر اقدامات مؤثری در مورد خزانه داری شهرداری انجام شده که برای تسریع و تسهیل در اهداف پیش بینی شده بود اما برخی مدیران بعد از گذشت شش ماه اهمیت این سرمایه را درک نکرده‌اند.

امینی اضافه کرد: در بخش تولید اکسیژن بیش از ۱۸ میلیارد تومان با وجه بلا استفاده روبرو هستیم که شهردار اقدام به استقراض کرده و وظیفه قانونی ایشان بوده اما با اهداف اصلی خزانه داری منافات دارد، هر چند شهرداری سعی کرده مدیریت بهینه ای در خصوص ایجاد فضای سبز داشته باشد اما به اهداف مورد نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر تأمین پارکینگ در همه مناطق شهرداری به ویژه مناطق حساس است، در این خصوص دغدغه‌هایی از سوی شهرداری‌های مناطق وجود داشته که بنده از مسئولان برنامه ریزی شهرداری تقاضا دارم، رویه‌ای تعیین شود تا تأمین پارکینگ در تمام مناطق دنبال و در جهت پاسخگویی به دغدغه شهرداران مناطق، با کمک‌هایی که به آنان می‌شود، روند ایجاد پارکینگ تسهیل شود.

کد خبر 447994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.