ترامپ احتمال شکست در انتخابات را باور کرده است

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: با توجه به افزایش موج‌ اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا و ابتلای رئیس جمهور آمریکا به بیماری کرونا، احتمال شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته و وی احتمال شکست در این انتخابات را باور کرده است.

محمود دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون احتمال تمرد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: در صورتی که هریک از کاندیداها نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نپذیرد آرای حوزه‌های مورد اختلاف بازشماری می‌شود، اما در صورتی که کاندیدایی به صورت کلی نتیجه انتخابات را نپذیرد، شکایت او در دیوان عالی بررسی می‌شود و در صورت وجود اختلاف جزئی در رأی کاندیدا، همه آرا بازشماری می‌شود.

وی افزود: دونالد ترامپ در تلاش است تا یک قاضی نزدیک به جریان جمهوری خواه را در رأس عالی‌ترین نهاد قضائی در ایالات متحده آمریکا قرار دهد؛ زیرا این نهاد مرجع تفسیر قانون اساسی کشور محسوب می‌شود. ترامپ می‌خواهد در صورت شکست در انتخابات، نتیجه را به سود خود تغییر دهد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: در صورتی که اختلاف تعداد آرای الکترال بین دو کاندیدا زیاد باشد، ساختار قدرت در آمریکا هیچ‌گونه اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نخواهد پذیرفت و حتی وابستگی‌های جناحی قاضی دیوان عالی نیز فایده‌ای ندارد.

دهقان تاکید کرد: با توجه به افزایش موج‌ اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا و ابتلای رئیس جمهور آمریکا به بیماری کرونا، احتمال شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته و وی احتمال شکست در این انتخابات را باور کرده است؛ به همین دلیل دنبال زیر سوال بردن روند انتخابات ریاست جمهوری است.

کد خبر 447865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.