بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی باید در کشور تقویت شود

معاون امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اظهار تأسف از ضریب نفوذ پایین بیمه واحدهای مسکونی در کشور گفت: بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی باید در کشور تقویت شود.

به گزارش ایمنا، امیر قادری با اشاره به اینکه هنگام وقوع سیلاب در کشور بیشترین خسارات در حوزه زیرساخت‌ها به اماکن مسکونی شهری و روستایی است، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که مرجع صدور پروانه ساخت در این اماکن و مناطق هستند باید از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه طی بازدیدی که طی روزهای گذشته از مناطق سیل زده سیل شهرستان تالش داشتم مواردی از ساخت و سازها در بستر و حریم رودخانه‌ها را مشاهده کردم، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌ها و مشاهدات انجام شده مسیر جدید راه‌های ارتباطی خسارت دیده، باید خارج از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی و ایجاد و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل هفته گذشته در تالش باید تا بازگشت زندگی مردم به شرایط عادی پیگیری و تسریع شود.

معاون امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اقدامات پیشگیرانه به منظور مدیریت ریسک سیلاب از جمله ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها را ضروری دانست و گفت: در کانون‌های جمعیتی که خطر مواجهه با خطر سیلاب وجود داشته و امکان جابجایی سکونتگاه‌ها وجود ندارد، لازم است تا ایمن‌سازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جد پیگیری شوند.

قادری با اشاره به اعتبار ۲۳۰۵ میلیارد تومانی صندوق بیمه محصولات کشاورزی از محل اعتبارات مدیریت بحران به ایرنا، گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید در جبران خسارات وارده به کشاورزان نقش خود را به درستی ایفا کرده و مشکلات جاری طی جلساتی کارشناسی و مرتفع می‌شود.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاست‌گذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

سیل هفته گذشته تالش به تأسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت‌هایی وارد کرد و سبب تخریب چندین منزل مسکونی و مرگ دو هموطن شد. شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و گرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 447413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.