نژادبهرام: مردم از پیاده‌راهی که کارکرد مشخص دارد استقبال می‌کنند

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: استقبال شهروندان پایتخت نشین از پیاده‌راه‌های ایجاد شده در شهر مطلوب است و استقبال از این پیاده‌راه‌ها به مقصد بودن و کارکرد آن بستگی دارد.

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقبال شهروندان از پیاده‌راه‌های پایتخت، اظهار کرد: اکنون مردم خیلی خوب از پیاده‌راه‌ها استقبال می‌کنند به عنوان نمونه پیاده‌راه سپهسالار در خیابان صف، پیاده‌راه باب همایون یا پیاده راه شهریار که امسال به بهره‌برداری رسید مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و چنانچه مدیریت شهری پیاده‌راه ایجاد کند، مردم بنا به سلیقه خود از آن استفاده می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: تجربه نشان داده پیاده‌راه‌هایی که مقصد و هدف آنها مشخص است مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد. به نظرم اگر اکنون با شیوع بیماری کرونا مواجه نبودیم، افرادی که از این فضاها استفاده می‌کردند بیشتر بود و حلقه استقبال از این فضاها در شهر بیشتر می‌شد چون حضور بخشی از مردم در فضاهای عمومی شهر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد میدانگاه امیرکبیر که در سال جاری افتتاح شد نیز گفت: در همان روزهایی که قرار بود پروژه امیرکبیر افتتاح شود، با اقبال عمومی روبرو شد و استقبال خوبی از این پروژه محلی شد.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: نکته‌ای که درباره پیاده‌راه‌ها باید در نظر گرفت منطقه‌ای بودن و فرامنطقه‌ای بودن آنهاست. در واقع برخی پیاده‌راه‌ها فرا محله‌ای و فرا منطقه‌ای هستند و بعضی دیگر از پیاده‌راه‌ها محله‌ای و منطقه‌ای محسوب می‌شود. پروژه امیرکبیر، محله‌ای و منطقه‌ای است اما پیاده‌راه شهریار در محدوده منطقه ۱۱ فرامحله‌ای است چون دور تا دور آن اماکن فرهنگی وجود دارد و افراد از مناطق مختلف به آنجا مراجعه می‌کنند یا پیاده‌راه باب همایون که افرادی که قصد رفتن به بازار دارند به طور مداوم از آن استفاده می‌کنند پرتردد است و از آن استقبال می‌شود یعنی استقبال از این پیاده‌راه‌ها به این بستگی دارد که مقصد آن کجا باشد و چه کارکردی داشته باشد و به همین دلیل میزان استقبال از آنها هم متفاوت است.

این عضو شورای شهر تهران درباره پلازای میدان هفت‌تیر نیز گفت: این پروژه هم فرامنطقه‌ای محسوب می‌شود اما علی‌رغم اینکه در آن محدوده بورس مانتو فروشی و فرش ماشینی است برای آن مقصد تعریف نشده و بهتر است که مطالعات بیشتری روی آن شود.

وی افزود: همان موقع هم که این پروژه افتتاح شد، پیشنهاد کردیم که این فضا را در اختیار دانشجویان هنر قرار دهند تا دانشجویان از ظرفیت این فضا برای کارهای هنری استفاده کنند و آنجا رونق بگیرد اما این اتفاق نیفتاد و همزمان با شیوع کرونا حضور مردم نیز کاهش پیدا کرد لذا اگر مقصد برای پیاده‌راه تعریف شود استقبال از آن هم زیاد می‌شود و در مورد پلازای هفت‌تیر نیز معاونت اجتماعی باید برای مقصد شدن آنجا، بازبینی کند.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 447181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.