میدان امام(ره) شاهراه انسان‌محور همدان

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: در شش خیابان مشرف به میدان امام(ره) محدودیت ترافیکی ایجاد شده که در کاهش تردد خودروها موثر بوده و شهروندان و گردشگران می‌توانند بدون استفاده از خودرو در این میدان حضور پیدا کنند.

کامران گردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اولویت انسان‌محور پروژه‌های شهری از شورای دوره چهارم همدان آغاز شد، اظهار کرد: نمود این موضوع را می‌توان در اجرای پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی، پیاده‌روسازی و آرام‌سازی حرکت خودروها در برخی معابر همدان دید.

وی افزود: این پروژه‌ها بر مبنای موازینی اجرا شد که شورای عالی شهرسازی و معماری آن را ابلاغ کرده بود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان از تبدیل دو خیابان بوعلی و اکباتان به پیاده‌راه به عنوان نخستین گام‌های مدیریت شهری در راستای پیاده‌محوری پروژه‌ها نام برد و تصریح کرد: در بلوار ارم به طول یک و نیم کیلومتر، حرکت خودروها آرامسازی شده و مسیرهای دوچرخه‌سواری شکل گرفته تا پیاده‌محوری و حمل‌ونقل پاک در این محدوده تسهیل شود.

وی با بیان اینکه آسایش و امنیت در رفت‌وآمد افراد دارای معلولیت نیز در اجرای پروژه‌ها مدنظر خواهد بود، ادامه داد: شورای شهر بهای چندانی به حضور خودرو در خیابان‌های شهر نداده و به مناطق شهری تاکید شده پیاده‌روسازی و پیاده‌راه‌سازی را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

گردان با اشاره به نقش محوری میدان امام (ره) در افزایش فضاهای پیاده‌محور همدان، خاطرنشان کرد: با پارکینگ‌هایی که در حاشیه این میدان پیش‌بینی شده، شهروندان و گردشگران می‌توانند بدون استفاده از خودرو در میدان حضور پیدا کنند. البته خطوط تاکسی تا قبل از میدان و وسایل حمل‌ونقل برقی در میدان برای رفت و آمد در اختیار آنان خواهد بود.

وی با اشاره به ضعف شهرهای ایران در اجرای حمل‌ونقل یکپارچه و تبادلی، اضافه کرد: اخیراً تعدادی اتوبوس جدید برای همدان خریداری شده و ۶۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز بازسازی شده‌اند تا ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارتقا یابد؛ نمی‌توان شهروندان را مجبور کرد که خودروهایشان را از خانه بیرون نیاورند ولی ارتقای حمل‌ونقل عمومی در استفاده کمتر خودرو و حضور بیشتر در فضاهای شهری پیاده‌محور مؤثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در شش خیابان مشرف به میدان امام (ره) محدودیت ترافیکی ایجاد شده که در کاهش تردد خودروها مؤثر بوده است؛ مردم نیز به دلیل سختی‌هایی که در این محدود به‌وجود آمده و برای جای پارک خودرو به مشکل خورده‌اند، ناچار به رعایت این محدودیت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 447156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.