لزوم شناسایی علت ترک تحصیل دختران

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان گفت: تأکید ساحت‌های مختلف سند تحول بنیادین بر اهمیت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و در این راستا ضرورت نقش‌آفرینی دختران به‌عنوان مادران آینده در عرصه‌های مختلف بیش‌از پیش اهمیت دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، فرحناز مینایی پور، تصریح کرد: اجرایی کردن ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین لازمه موفقیت در آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: در آموزش‌وپرورش بیشتر سیاست‌های امور زنان بر روی پیشرفت دختران که مادران آینده این مرزوبوم هستند متمرکز است تا علاوه بر تأثیرگذاری بر تربیت و فرهنگ نسل آینده، دختران ما با آموختن مهارت‌ها و تخصص‌ها به سمت راه‌اندازی کسب‌وکار رفته و شاخص اقتصادی را نیز ارتقا دهند.

مشاور امور بانوان وزارت آموزش وپرورش در خصوص موضوع جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: ابتدا باید علل و موانع ترک تحصیل و بازماندن دختران از تحصیل شناسایی و متناسب با آن راهکارهایی برای حل مسئله ارائه شود تا بتوانیم آن دسته از دخترانی که از تحصیل بازمانده‌اند، پوشش دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت وجود مدارس شبانه‌روزی دخترانه گفت: لازم است همراه با برنامه‌هایی که منطبق بر ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین است، اقدامات مؤثری در حوزه آموزش علم و مهارت برای دانش آموزان دختر انجام گیرد.

مینایی پور با اشاره به نقش زنان در آینده جامعه، افزود: سرمایه‌گذاری بهتر در تعلیم و تربیت دختران سبب می‌شود تا دختران به‌عنوان مادران آینده این سرزمین پرورش‌دهنده نیمی دیگر از جامعه باشند و در تحکیم بنیان خانواده موفق‌تر باشیم.

مشاور امور زنان ادامه داد: تأکید ساحت‌های مختلف سند تحول بنیادین بر اهمیت مهارت‌آموزی دانش آموزان است و در این راستا ضرورت نقش‌آفرینی دختران به‌عنوان مادران آینده در عرصه‌های مختلف بیش‌ازپیش اهمیت دارد.

شایان‌ذکر است، بازدید از مدارس حاشیه شهر، خوابگاه‌های شبانه‌روزی دختران و حضور در نمایشگاه یادواره شهدای دفاع مقدس در چابهار از دیگر برنامه‌های مشاور وزیر در امور بانوان در سفر به استان سیستان و بلوچستان است.

کد خبر 447059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.