آموزش اصول ایمنی به بیش از ۴ هزار دانش‌آموز خرم‌آبادی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: کارگاه‌های آموزش ایمنی و اطفای حریق برای چهارهزار و ۶۱۷ نفر از دانش‌آموزان این شهر برگزار شده است.

حمید علیرضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد در سال ۹۸ مجموعاً در سه هزار و ۲۲۲ حادثه امدادرسانی کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۴۱۰ حادثه آتش‌سوزی، ۵۲۱ حادثه امدادی و یک‌هزار و ۲۹۱ حادثه آبگرفتگی معابر و منازل بوده است.

وی امدادرسانی آتش‌نشانان خرم‌آبادی به شهروندان حادثه‌ دیده در سیل فروردین ۹۸ را از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان دانست و گفت: امسال نیز آتش‌نشانان عملیات ضدعفونی خیابان‌ها و معابر شهر را با استفاده از حدود دو میلیون لیتر مایع ضدعفونی اجرا کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد با اشاره به خرید یک دستگاه خودروی نیمه‌سنگین آتش‌نشانی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه موتور لجن‌کش خودمکش دیزلی به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان، خاطرنشان کرد: چهار دستگاه موتورسیکلت پیشرو جهت حضور سریع‌تر آتش‌نشانان در محل حوادث خریداری شد و به ناوگان موتوری سازمان اضافه شد.

علیرضایی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزش ایمنی و اطفای حریق برای یک‌هزار و ۴۵۱ نفر از کارکنان ادارات و چهار هزار و ۶۱۷ نفر از دانش‌آموزان از دیگر اقدامات کارشناسان این سازمان بوده است.

وی با اشاره به روند بررسی وضعیت ایمنی پروژه ۶۲۴ واحدی مسکن مهر فرهنگیان و صدور تاییدیه ایمنی برای مراکز اقامتی، اداری و تجاری این شهر، عنوان کرد: ۱۹۵ فقره اخطاریه برای منازل و مراکز تجاری حریم رودخانه‌های خرم‌آباد و کرگانه قبل از وقوع سیلاب فروردین ۹۸ صادر شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری در بیش از ۷۵۶ حادثه امدادرسانی شد که از این تعداد ۵۰۴ حادثه آتش‌سوزی و ۲۵۲ مورد دیگر حوادث بوده است.

علیرضایی با بیان اینکه در این مدت نیز ضدعفونی اماکن و معابر از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان بوده است، اظهار کرد: در این مدت از بیش سه میلیون و ۴۷۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی استفاده شده است.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۱۶۱ فقره پایان‌کار و تاییدیه ایمنی سازه‌های مسکونی، اداری و تجاری صادر شده است.

کد خبر 447002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.