دایره‌المعارف فرهنگی بندرعباس ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با تشکیل یک سند یا دایره المعارف فرهنگی به عنوان سرمشق و مقدمه، می‌توان برنامه‌های فرهنگی را برای اجرا هدف گذاری کرد و طبق آن پیش برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس که با حضور نهادهای فرهنگی بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه بهتر است برنامه‌های فرهنگی به سمت انسجام و یکپارچگی بین تشکل‌ها پیش برود، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارالقرآن و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری که هر کدام فعالیت‌های فرهنگی گسترده دارند، می‌توانند این فعالیت‌ها را به صورت هدایت شده و راهبردی انجام و ارائه کنند.

به گفته وی، با تشکیل یک سند یا دایره المعارف فرهنگی به عنوان سرمشق و مقدمه، می‌توان برنامه‌های فرهنگی را برای اجرا هدف گذاری کرد و طبق آن پیش برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: تاریخ غنی ما سرشار از مناسبت‌های مختلف است که هر کدام می‌تواند طیف گسترده‌ای در ترویج برنامه‌های فرهنگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهتر است نشست‌هایی با هدف پرداختن به جزئیات بیشتر تشکیل و در تولید محتوا با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همکاری گسترده‌تری انجام شود زیرا این سازمان همیشه پیشقدم و حامی برنامه‌ها بوده، هرچند برخی برنامه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

عامری با اشاره به اینکه در تلاش برای بردن هیئت‌های مذهبی به سمت هیئت‌های خانگی هستیم، گفت: این برنامه ابتکار خوبی بوده که پایگاه‌های مذهبی خانگی شکل گرفته و برنامه‌های قرآنی، مشاوره‌های خانواده و کمک‌های مالی به افراد آبرومند در این هیئت‌ها انجام شود.

کد خبر 446962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.