تجهیز آتش‌نشانی شهرکرد به نردبان هیدرولیکی ۴۲ متری

شهردار شهرکرد گفت: همکارانم پیگیری‌های خوبی انجام داده‌اند که امید است بتوانیم با به نتیجه رسیدن آن‌ها در چند ماه آینده نردبانی که امکان دسترسی آتش‌نشانان تا ارتفاع حدود ۴۲ متری را فراهم می‌کند، تهیه کنیم.

بهادر عبدالغنی در حاشیه برنامه رژه موتوری آتش نشانان شهرداری شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تشکر از آتش نشانان، اظهار کرد: آتش‌نشانان عاشقانه و دلسوزانه فعالیت می‌کنند؛ زمانی که زنگ آتش نشانی به صدا در می‌آید این افراد با اخلاص و تعهد در دل حادثه حضور می‌یابند که کاری بسیار مشکل و دارای اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص)، گفت: ایشان می‌فرمایند کسی که دسته‌ای از مسلمانان را از خطر سیل و آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می‌شود، بنابراین این سخنان اهمیت کار آتش‌نشانان را نشان می‌دهد.

شهردار شهرکرد ادامه داد: در مجموعه مدیریت شهری مشکلاتی وجود دارد، یکی از آن‌ها معضلاتی است که در زمینه اطفای حریق و امدادرسانی به ساختمان‌های بلندمرتبه وجود دارد؛ حدود یک‌هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای خرید نردبان هیدرولیکی اختصاص داده شده است.

عبدالغنی اضافه کرد: همکارانم پیگیری‌های خوبی انجام داده‌اند که امید است بتوانیم با به نتیجه رسیدن آن‌ها در چند ماه آینده نردبانی که امکان دسترسی آتش‌نشانان تا ارتفاع حدود ۴۲ متری را فراهم می‌کند، تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: جانمایی ایستگاه‌ها، نقاط یو تی ام، مسیرهای در ترافیک و خدمات در حال بررسی است و امید در سال آینده یک تا دو ایستگاه دیگر در شهر راه اندازی شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به شیوع کرونا، گفت: همه امکانات کشور برای مقابله با این بیماری بسیج شده است، سازمان آتش‌نشانی با سمپاشی و ضدعفونی معابر در این زمینه پیشگام بوده است.

عبدالغنی در خصوص جذب نیرو در این شهرداری، گفت: دنبال راهکار قانونی برای رفع معضل جذب نیرو هستیم تا با اخذ مجوز از سازمان استخدامی کشور، نیروهای شرکتی به قراردادی تبدیل شوند، همچنین جذب نیروی آتش‌نشان راننده و دیگر رشته‌ها را نیز دنبال می‌کنیم.

کد خبر 446925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.