مراسم قالیشویان در کاشان برگزار نمی شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: با توجه به اعلام ستاد مقابله با کرونا و مصوبه شورای تامین شهرستان مراسم سنتی و مذهبی قالیشویان امسال در این شهرستان برگزار نمی شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مسلم محمودزاده در خصوص برنامه‌های اوقاف شهرستان کاشان در برگزاری مراسم‌های ماه صفر، اظهار کرد: بحران شیوع کرونا در استان اصفهان و به ویژه شهرستان کاشان تشدید شده و از این رو همه اقدامات مطابق با مصوبات ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود.

وی افزود: از این رو به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین اعلام شورای تأمین شهرستان کاشان سال جاری مراسم قالیشویان برگزار نخواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اضافه کرد: بر این اساس با توجه به هماهنگی انجام شده با ستاد برگزاری مراسم قالیشویان و برگزاری جلسات متعدد صرفاً دو شب مراسم عزاداری مختصر در صحن مطهر عامر بن ناصر فینی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که درب صحن‌های مطهر در روزهای پنج شنبه و جمعه دهم و یازدهم مهرماه به روی زائران بسته خواهد بود و صرفاً در شامگاه پنج شنبه برای برگزاری نماز و عزاداری اعلام شده باز و مجدداً بسته خواهد شد.

محمود زاده گفت: از این رو از همه عزاداران درخواست داریم به منظور رعایت هر چه بهتر دستورالعمل‌ها همکاری لازم با عوامل اجرایی آستان مقدس و ستاد قالیشویان را داشته باشند.

وی اضافه کرد: عزاداری اعلام شده چهارشنبه شب و پنج شنبه شب همزمان با نماز مغرب و عشا خواهد بود.

کد خبر 446843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.