زنجان به ۸۰ آتش‌نشان جدید نیاز دارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از ضرورت استخدام ۸۰ آتش‌نشان جدید در این سازمان خبر داد.

مجید امیرفضلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح شبهاتی در خصوص منقضی شدن تاریخ مصرف برخی از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی زنجان، با رد این ادعا، اظهار کرد: طبق استانداردهای سازمانی، انقضای تجهیزات آتش‌نشانی از موعد تحویل به آتش‌نشان محاسبه می‌شود، بنابراین اینگونه تجهیزات در انبار معیوب یا تاریخ آن‌ها منقضی نمی‌شود.

وی با اشاره به خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در یک سال اخیر، افزود: این سازمان علاوه بر اجرای عملیات‌های اطفای حریق، امداد و نجات، استقرا جهت تأمین ایمنی مراسم‌های ملی و مذهبی در شهر زنجان، به واحدهای آتش‌نشانی شهرها و بخش‌های تابعه مجاور نیز یاری می‌رساند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان اضافه کرد: در یک سال اخیر آتش‌نشانان این سازمان ۴۲۵ مأموریت اعم از اطفای حریق، امداد و نجات و تأمین ایمنی را انجام داده‌اند.

امیرافضلی با بیان اینکه مطابق استانداردهای موجود در ایمنی شهری به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر زنجان تنها شش ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و با توجه به جمعیت شهری ایجاد ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی جدید نیاز است.

وی با بیان اینکه ایستگاه شهرک گاشهر کاظمیه به زودی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سه ایستگاه جدید در شهر زنجان فراهم است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی زنجان با یادآوری اینکه مطابق استانداردهای بین‌المللی به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ شهروند باید یک آتش‌نشان در ایستگاه‌های آتش‌نشانی وجود داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت شهری زنجان، تأمین ۲۰۰ نفر نیروی آتش‌نشان لازم است که برای رسیدن به این رقم، باید ۸۰ آتش‌نشان جدید استخدام شود.

امیرفضلی با بیان اینکه کمبود نیرو و تجهیزات در ایستگاه‌های آتش‌نشانی موضوع مبتلابه همه سازمان‌های آتش‌نشانی کشور است، افزود: لازم است دولت از سازمان‌های آتش‌نشانی شهرها و کلانشهرها بیشتر حمایت کند.

وی با اشاره به همکاری سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با این سازمان، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص ایجاد شبکه مدیریت بحران شهری، تمامی دستگاه‌های شهری که دارای امکانات لجستیکی و زیرساخت‌های ایمنی شهری باشند، باید آماده همکاری با این سازمان در مواقع بحرانی باشند.‌

کد خبر 446701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.