تخریب ۱۷۸ بنای غیر مجاز مسکونی و تجاری در سنندج

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ۱۷۸ بنای مسکونی و تجاری در کاربری های غیر مجاز در شش ماهه نخست امسال تخریب شد.

به گزارش ایمنا، عبدالله صالحی اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری، نظارت بر ساخت و سازها در سطح شهر و جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز است و در همین راستا بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفین برخورد می‌شود.

وی افزود: براساس قوانین، شهرداری‌ها موظف هستند بناهای مسکونی و تجاری را که بدون پروانه و به صورت غیرمجاز ساخته می‌شوند شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: پس از شناسایی این بناها نسبت به تعطیلی و پلمب و تشکیل پرونده و ارجاع آنها به کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام می‌شود و بعد از صدور رأی توسط کمیسیون، حکم اصلی اجرا خواهد شد.

صالحی عنوان کرد: بروز خطرات مالی و جانی، فقدان استحکام بنای ساخته شده، تخطی از قوانین و مقررات شهرسازی، آشفتگی سیمای بصری شهری از مهم‌ترین مشکلاتی است که ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد خواهد کرد.

وی از تخریب ۱۷۸ بنای مسکونی و تجاری غیر مجاز در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: پس از رأی صادره با حکم مراجع قضائی و همکاری نیروی انتظامی بناهای غیر مجاز تخریب شد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: ۴۴۴ مورد جلوگیری از ساخت، ۴۹ مورد برداشت مصالح، ۱۳۳ مورد پلمب و ۱۹ مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال است.

صالحی تصریح کرد: رفع تصرف دو هکتار زمین‌های اراضی ملی و مسکن در حاجی آباد و شهرک ۵ آذر که به صورت باغ خصوصی تصرف شده بود و همچنین همکاری با گشت مشترک در اراضی ملی و کشاورزی در خصوص شناسایی و ارجاع پرونده آنها به مواضع ذیربط از دیگر اقدامات این شهرداری در شش ماهه نخست سال جاری بود.

وی خاطرنشان کرد: تخریب چهار مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی در اسلام آباد، تخریب ۲۳ مورد فونداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا در زمین‌های کشاورزی و نصب شش عدد نیوجرسی جهت جلوگیری از تصرف زمین‌های اراضی ملی و مسکن نیز هم از دیگر اقدامات امسال بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 446579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.