وزیران آموزش و پرورش، علوم و راه به مجلس می‌روند

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته میزبان وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی و وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از امروز شنبه تا چهارشنبه جلسه دارند.

نشست تخصصی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این هفته با دعوت از وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود، بررسی طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی، بررسی طرح نظام رتبه بندی معلمان و بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش این هفته در روز یکشنبه در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری قرار دارد، همچنین در روز سه شنبه وزیر علوم تحقیقات و فناوری جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در این کمیسیون حضور می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون اجتماعی حضور می‌یابد. قرار است جلسه بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولتی و بخش عمومی غیر دولتی در دستور کار این کمیسیون باشد.

کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه نشستی با حضور رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت جهت ارائه برنامه‌های پیشنهادی‌اش برگزار خواهد کرد. بررسی کلیات طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی، جلسه کارگروه بررسی لایحه بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، رأی گیری نهایی در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده اعاده شده از شورای نگهبان و ادامه بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه این هفته در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد، کمیسیون اجتماعی بررسی طرح مورد اشاره رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ارقام حقوق برنامه کشور و تقابل با شرارت‌های آمریکا را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

بررسی لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل در روز یکشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط را در روز یکشنبه مورد بررسی قرار می‌دهد و در روز سه‌شنبه بررسی طرح نظام انتخابات تناسبی در انتخابات اعضای شوراهای شهر و روستا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کمیسیون بهداشت و درمان بررسی آخرین وضعیت تأمین تدارک و تخصیص ارز به واکسن داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی با حضور مسئولین وزارت خانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صمت، امور خارجه، وزارت اطلاعات و رئیس سازمان غذا و دارو، معاون ارزی بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه برگزار خواهد شد، کمیسیون برنامه و بودجه طرح دو فوریتی تأمین مسکن و طرح اصلاح ساختار بودجه را در روز یکشنبه بررسی می‌کند.

کمیسیون عمران در روز سه شنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان تشکیل جلسه می‌دهد.

کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تا چندی پیش تشکیل جلسه نداده بود با فعالیت جدید خود در تعیین اولویت‌های این کمیسیون در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت قوه قضائیه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت دادگستری تشکیل جلسه خواهد داد. انتخاب یکی از اعضای کمیسیون به عنوان عضو غیر ثابت کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی و بررسی طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در این هفته است.

کد خبر 446350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.