مصوبه‌ای برای ساخت‌وساز بدون استعلام در محدوده میراثی همدان نداشته‌ایم

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: مصوبه شورای شهر مبنی بر نبود الزام استعلام از میراث فرهنگی برای بخشی از شهر است که جزئی از محدوده میراثی نبوده و مقرر شد درخصوص این ساخت‌وسازها براساس طرح تفصیلی تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز است که در شبکه‌های اجتماعی یکی از مصوبات شورای شهر همدان حاشیه‌ساز شده و بر مبنای آن گفته می‌شود هر نوع ساخت‌وساز در بافت تاریخی این شهر دیگر نیازی به استعلام از میراث فرهنگی ندارد و این اقدام می‌تواند امکان ثبت جهانی منظر تاریخی شهر را به خطر اندازد.

کامران گردان، عضو شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تکذیب این موضوع، اظهار کرد: هرگونه ساخت‌وساز در بافت تاریخی همدان باید استعلام از میراث فرهنگی را داشته باشد و مصوبه شورای شهر غیر از مناطقی است که در این محدوده قرار دارند.

وی افزود: در مناطق خارج از محدوده میراثی همدان، اداره کل میراث قواعد من درآوردی اعمال و بدون آنکه قانونی وجود داشته باشد، محدودیت‌هایی را برای آن تعریف کرده بود که سبب می‌شد استعلامات در این خصوص در مغایرت با طرح تفصیلی باشد.

گردان ادامه داد: مصوبه شورای شهر برای بخشی از شهر است که جزئی از محدوده میراثی نبوده و مقرر شد تا زمانی که قانونی تدوین نشده و مستنداتی در این خصوص ارائه نشود، درخصوص ساخت‌وسازها براساس طرح تفصیلی تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی هنوز مستندات خود را در این زمینه ارائه نداده، خاطرنشان کرد: مصوبه شورا مربوط به محدوده میراثی شهر نیست با این حال این موضوع نیز هنوز توسط شهرداری همدان اجرا نشده است.

کد خبر 446333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.